احداث اولین کلیسای تاریخ جمهوری ترکیه

روند احداث اولین کلیسای تاریخ جمهوری ترکیه رو به اتمام است.

کلیسای ارتودکس باستان سریانی مور افرم در استانبول که اولین کلیسا در تاریخ جمهوری ترکیه است تا 2 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

فعالیت‌ها برای تکمیل روند احداث کلیسای ارتدکس باستان سریانی مور افرم در استانبول که در سال 2019 طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه کلنگ‌زنی شد، ادامه دارد.

سعید سوسین، رئیس بنیاد باستان سریانی استانبول طی مصاحبه با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: کلیسایی که در سال 1844 در منطقه تارلاباشی ساخته شده است، نیازهای سریانی‌های مقیم استانبول را برآورده نمی‌کند و مجبور بودیم مراسم مذهبی خود را در 6 کلیسای متعلق به جماعات‌ برادرخوانده برگزار کنیم. چرا که مناسک ما با کلیساهای سایر جماعات تناسب نداشته و ممکن بود مشکل زمانی داشته باشیم. بدین دلیل به کلیسای جدیدی نیاز داشتیم.

 

احداث اولین کلیسای تاریخ جمهوری ترکیه
احداث اولین کلیسای تاریخ جمهوری ترکیه

 

سوسین ادامه داد: از دولت درخواست کردیم به ما در باکرکوی که اکثریت اعضای جامعت ما در آنجا زندگی می‌کنند، برای ساخت کلیسای جدید زمینی اختصاص دهند. رئیس‌جمهور اردوغان از دوران نخست‌وزیری خود و مرحوم قدیر توپباش، شهردار اسبق استانبول به این موضوع علاقه‌مند بودند. این زمین در سال 2014 تعیین شد.

وی تصریح کرد: این کلیسا با توجه به کلیسای‌های قدیمی و مطابق با شرایط امروزی ساخته شد. کلیسای سوریانی ویژگی‌های خاصی دارد. در ماردین، منطقه جنوب شرق و خاورمیانه کلیساهای زیادی داریم. اینجا کلیسایی است که به جای الهام از کلیساهای 2000 سال پیش، با استفاده از امکانات روز ساخته می‌شود.

سوسین افزود: ساخت این کلیسا 4 میلیون دلار هزینه داشته و انتظار می‌رود تا 2 ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است در استانبول 17 هزار سریانی زندگی می‌کنند و اکثر آنها مقیم منطقه یشیل‌کول، باکرکوی یا تارلاباشی هستند.

منبع: خات نیوز

همچنین ببینید

ترکیه از خرید جنگنده «اف-16» آمریکا صرف‌نظر کرد

ترکیه از خرید جنگنده «اف-16» آمریکا صرف‌نظر کرد عضو شورای امنیت و سیاست خارجی ریاست‌جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *