اداره مهاجرت اروپا

اداره مهاجرت اروپا

شرح کامل تصمیم جدید سویدن برای پناهجویان 
(اقامت موقت 3 ساله و 1 ساله)
قبل از اینکه در مورد مشخصات و شرح بیشتر این تصمیم جدید حکومت سویدن بنویسم، لازم میدانم اندکی در مورد عامل اصلی این تصمیم برای سخت تر ساختن پروسه پناهندگی و اقامت های موقتی سه ساله و یک ساله بپردازم.

عزیزان پناهجو،

حزب مهاجر ستیز دموکرات های سویدن که اخیراً حامیان بیشتر را از جمع جوانان سویدنی با خود داشته اند، همه واره کوشش نموده است تا افکار عامه و حکومت را در مورد مهاجرین تبدیل به یک وحشت و ورشکستگی حکومت نماید. فعالیت های مهاجر ستیزانه این حزب نیز در این تصمیم گیری سهم داشته است و بار ها با آوردن همچو پیشنهادات سختگیرانه میخواستند تا دروازه سویدن را بروی مهاجرین بسته نمایند. 
- تقسیم نشدن مساویانه پناهجویان در کشور های اروپای
- تشویق آلمان برای ورود بیش از حد پناهجویان و سخت تر ساختن قوانین در آغازین مرحله که باعث شد تعداد کثیری از پناهجویان روانه سویدن، ناروی و فنلند شوند.
- ادامه اخراج های اجباری از ناروی به افغانستان
- توقف موقتی بررسی تقاضای پناهندگی پناهجویان افغان در فنلند
- تصیم اداره مهاجرت سویدن برای تبدیل نمودن اقامت موقت سه ساله ی برای پنهاجویان سوریه ی به اقامت دایم در سال 2013.
- سخت بودن قوانین پناهندگی در دنمارک بعنوان کشوری در میان آلمان و سویدن. (سویدن بیشتر از 30000 هزار پناهجو را در سال 2014 اقامت داد ولی دنمارک فقط برای 6000. این مسله هم عامل ورود بیش از حد پناهجویان از آلمان با ترانزیت دنمارک به سویدن شد.
- کشور های دیگر عضو اتحادیه اروپا از پذیرش پناهجویان سهمیه یی شانه خالی کرده اند و این هم باعث شد تا سیل عظیم از پناهجویان آلمان و سویدن را بعنوان کشور های مورد نظر شان انتخاب کنند.

شرح تصمیم جدید دولت سویدن (اقامت موقت)
آقای استفن لوفن نخست وزیر سوسیال دموکرات و خانم اوسا رامسون رهبر حزب سبز و معاون نخست وزیر شب سه شنبه در یک کانفرانس مطبوعاتی ظاهر شدند و تصمیمی را بگوش مطبوعات و پناهجویان رسانیدند که همه را به شوک نشاند. این در حالیست که هر دو احزاب سوسیال دموکرات و سبز همه واره کوشش نموده اند تا کمک بیشتری را برای پناهجویان با سهل ساختن قوانین پناهندگی و پیوستن مجدد شان با اعضای خانوده در سویدن نمایند. 
اینبار مسئله چیزی دیگری است. سویدن از افزایش بیش از حد (بیشتر از آمار پیش بینی شده) پناهجویان فقط در یک سال، به سطوح آمده است و میخواهد با آوردن این چنین محدودیت ها و سخت گیری ها، آمدن آمدن پناهجویان به سویدن را کاهش دهد. 
خانم رامسون رهبر حزب سبز و معاون نخسب وزیر در جریان سخنرانی حین اتخاذ تدابیر سخت گیرانه حتی اشک ریخت.

نقاط ذیل را خوب دقیق بخوانید:
- این تصمیم دولت فقط برای سه سال بطور امتحانی مورد اجراء قرار خواهد گرفت.
- این قوانین شامل حال پناهجویانکه از طریق سازمان ملل وارد سویدن میشوند، نیست.
- این اقامت های موقت دو نوع اند:
- # 1 ساله = برای کسانیکه کیس اجتماعی میدهند (سوریه ی ها بیشتر این را دریافت خواهند نمود.)
- # 3 ساله = برای کسانیکه بعنوان مهاجر شناخته شوند (افغانها و بقیه ملیت ها)
- این اقامت ها قابل تمدید هستند. 
- این قانون شامل حال خانواده ها و اطفالیکه قبل از تصویب این قانون یعنی قبل از تاریخ 24 نوامبر 2015 درخواست پناهندگی داده اند و فعلاً در سویدن باشند، نمیشود. 
- اطفال زیر سن 18 سال، اگر قبل از تاریخ 24 نوامبر 2015 تقاضای پناهندگی کرده اند، شامل این قانون نمیشوند. به شرط اینکه الی روز اخذ جواب زیر سن 18 سال باشند. 
- این اقامت های موقت به اقامت های دایم تبدیل میشوند در صورتیکه بعد از ختم معیاد اقامت موقت، پناهجو مقدار درآمد ثابتی که قابل ملاحظه باشد را نشان دهد. (مقدار اش مشخص نشده است!!!) حد اقل به اندازه کافی برای پیشبرد زندگی روزمره.
مهم برای کسانیکه میخواهند خانواده ی خود را به سویدن بیاورند:
– مهاجریکه اقامت 3 ساله بگیرند، فقط میتوانند خانم/ شوهر و فرزندان خود را به اساس پیوند خانواده گی به سویدن بیاورند. در صورتیکه هردو شوهر و یا خانم حد اقل 21 سال عمر داشته باشند.
- پناهجویکه اقامت 1 ساله دریافت نموده باشد، نمیتواند خانواده اش را به سویدن بیاورد.
- مهاجریکه اقامت 3 ساله دریافت نموده باشد، مکلف است خرچ 3 ماه خانواده اش را بعد از ورود به سویدن بدوش گیرد.
احمد ذكي خليل
مسئولامور مهاجرين

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *