اردوغان به خواسته مردم احترام گذاشت

اردوغان به خواسته مردم احترام گذاشت

خات نیوز- رجب طیب اردوغان، رهبر حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه پس از پیروزی اکرم امام اوغلو نماینده حزب جمهوری خواه خلق در انتخابات اخیر شهرداری استانبول گفت:

به گزارش خات نیوز رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان، رهبر حزب عدالت و توسعه پس از پیروزی اکرم امام اوغلو نماینده حزب جمهوری خواه خلق در انتخابات اخیر شهرداری استانبول گفت: تصمیم مردم استانبول برای ما محترم است و بار دیگر به شهردار جدید آن تبریک می‌گویم.

وی افزود: در رویکرد سیاسی ما، قهر با مردم جایگاهی ندارد و برای تصمیم آنها احترام قائل هستیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینک دغدغه اصلی وی، تجلی پایدار، امن و بدون شائبه اراده ملی است، افزود: آخرین انتخابات ما، فارغ از طرف پیروز، از منظر رفع تردیدهای موجود و تجلی اراده ملی اهمیت دارد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خوددرباره خرید سامانه دفاع هوایی اس ۴۰۰ از روسیه نیز گفت: روند دریافت سامانه‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ از روسیه، ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: موضوع خرید اس -۴۰۰ به طور مستقیم با حق حاکمیت ما مرتبط است و در این خصوص گامی به عقب برنخواهیم داشت.

این در حالی است که دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز در گفت و گو با خبرگزاری اینتر فاکس با اشاره به پیشرفت خوب همکاری نظامی و فنی کشورش با ترکیه اظهار داشت: نخستین بخش از تحویل اس ۴۰۰ ها به ترکیه در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعمال فشار بر ترکیه از سوی آمریکا در این باره افزود: موضع ترکیه در قبال خرید اس ۴۰۰ پایدار و غیرقابل انعطاف است. تمام تصمیمات لازم در خصوص تحویل آنها گرفته شده است.

مانتوروف با اشاره به توجه کشورهای بسیاری به این سامانه ها، گفت: تحویل اس ۴۰۰ خریداری شده توسط چین مدتی پیش آغاز شد. قرارداد با چین آوریل ۲۰۱۵ امضا شده بود، اما جزئیات آن اعلام نشد. تحویل آنان طبق زمان‌بندی مشخص شده در قرارداد انجام خواهد شد.

گفتنی است مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در نشست مطبوعاتی مشترک با ریچارد سزیبرا، وزیر خارجه و همکاری های بین المللی روآندا در آنکارا گفت: سامانه موشکی اس ۴۰۰ را برغم تمامی تهدیدها و تحریم های احتمالی آمریکا خریدیم. اکنون در روند تحویل آن قرار داریم.

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *