استاندار ریزه ترکیه خواستار همکاری با ایران شد

استاندار ریزه ترکیه خواستار همکاری با ایران شد

اردوغان بکتاش استاندار ریزه ترکیه در دیدار با رضا باغبان کُندری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در طرابوزان، خواستار همکاری اقتصادی و پزشکی با ایران شد.

به گزارش خات نیوز، کُندری سرکنسول کشورمان در طزابوزان که با هدف معرفی ظرفیت های اقتصادی ایران برای همکاری های مشترک به استان ریزه در ساحل دریای سیاه سفر کرده بود، در دیدار با وی در خصوص موضوعات متنوع اقتصادی، تجاری، علمی و دانشگاهی با هدف همکاری های مشترک به تبادل نظر پرداخت.

استاندار ریزه با استقبال از پیشنهادهای مطروح شده در خصوص پروژه های شهردار ارومیه با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در زمینه احداث خطوط تراموا، پارک آبی، بازسازی بافت فرسوده شهری، ضمن معرفی یک شرکت قدرتمند استان ریزه در این زمینه، پیشنهاد پیگیری این موضوعات را اعلام کرد.

همکاری دانشگاه رجب طیب اردوغان ریزه در رشته های پزشکی با یک دانشگاه همتای خود در ایران از جمله موضوعاتی بود که استاندار ریزه ترکیه خواستار همکاری متقابل با ایران شد.

بکتاش همچنین با اشاره به توانمندیهای استادان ایرانی در حوزه رشته الهیات، خواستار همکاری با یک مرکز آموزش عالی در ایران در زمینه مبادله دانشجو، استاد و همکاری های علمی و پژوهشی در این زمینه شد.

به گزارش ایرنا، کُندری سرکنسول کشورمان در طرابوزان پس از این دیدار همراه با وابسته اقتصادی سرکنسولگری از خط تولید و بسته بندی محصول چای در کارخانه 500 تنی چایکور ریزه بازدید کرد.

این کارخانه در بسته های دو گرمی تا پنج کیلو گرمی روزانه 500 تن چای را در سه شیفت کاری بسته بندی و به بازار داخلی و خارجی ارسال می کند و قرار است تا نیمه دوم سال 2018 خط بسته بندی جدید تمام خودکار با ظرفیت 500 تن در روز در این واحد صنعتی ایجاد شود که از تجربیات آنها می توان در صنعت بسته بندی چای در ایران استفاده کرد.

تلاش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استانداران منطقه سواحل دریای سیاه و معرفی قابلیت های همکاری مشترک و سرمایه گذاری طرف ترک از چند ماه پیش آغاز شده است.

بر این اساس، آخرین و جدیدترین اطلاعات و قوانین مناطق آزاد ایران به زبان ترکی استانبولی در سایت نمایندگی کشورمان در طرابوزان درج شده و این نمایندگی در صدد جلب سرمایه گذاران ترک جهت اجرای پروژه های استانی کوچک و متوسط در ایران است.

استان ریزه ترکیه با حدود 332 هزار نفر جمعیت در شمال ترکیه و در ساحل دریای سیاه واقع شده و علاوه بر محل تولد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور از مناطق مهم تولید چای ترکیه به شمار می رود.

خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام / ایرنا

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *