افزایش سفر ایرانیان به ترکیه

افزایش سفر ایرانیان به ترکیه 

به گزارش خات نیوز به نقل از دیلی صباح: ترکیه در سال گذشته میلادی به رغم مشکلات مربوط به پروازهای چارتری، میزبان 1.6 میلیون گردشگر ایرانی بود و امسال قصد دارد با اضافه شدن پروازهای چارتری این رقم را به 2 میلیون نفر برساند.

اتحادیه هتل های ترکیه(توروب) با اعلام اینکه این هدف دست یافتنی است مگر اینکه تنش های سیاسی بین دو کشور بالا بگیرد، خاطر نشان ساخت که با توجه به تقاضای سفر ایرانیان به ترکیه قبل از آغاز نوروز، ایران احتمالا امسال بزرگترین بازار گردشگری ترکیه خواهد بود.

تعداد گردشگران ورودی از ایران به ترکیه در ماه نخست سال جاری میلادی 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 101 هزار نفر رسیده است. بدین ترتیب ایران در بین معدود بازارهایی است که گردشگری ترکیه در آن افزایش یافته است.

این سیگنال مثبتی است که نشان می دهد امسال سال خوبی از نظر ورود گردشگران ایرانی به ترکیه خواهد بود. این هدف گذاری چندان دور از دسترس نیست مگر اینکه یک تنش سیاسی در روابط دو کشور رخ دهد.

این گزارش خاطر نشان می سازد، ترکیه پس از دوبی و مالزی، سومین مقصد پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی است. این گزارش اشاره می کند که ترکیه به دلیل خرید و شهرهای ساحلی اش برای ایرانی ها محبوب است، در حالی که ارمنستان و آمریکا دو مقصد مهم دیگر برای سفر ایرانی ها محسوب می شوند.

این گزارش حاکی است، ترکیه یک معبر مهم ترانزیتی برای سفر ایرانیان به آمریکاست. گردشگرانی که برای خرید به ترکیه می آیند، استانبول را ترجیح می دهند، در حالی که آنهایی که برای بازدید از سواحل به ترکیه می روند، آنتالیا را ترجیح می دهند. اخیرا سفر گردشگران ایرانی به شهرهای بودروم و مارماریس نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *