امضای قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری بین ترکیه و ایران

امضای قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری بین ترکیه و ایران

خات نیوز – شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ایران (شستا) با دو شرکت بخش خصوصی ترکیه، سه قرارداد به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار امضا کرد.

دو طرف، قرارداد فروش یک فروند کشتی کاتامارن با ظرفیت ۲۵۰ نفر و ارزش ۱۰ میلیون دلار از سوی ایران، سرمایه گذاری در پروژه ساختمان تجاری اداری «صبا» به ارزش ۷۰ میلیون دلار از سوی شرکت ترکیه ای و سرمایه گذاری، توسعه و نوسازی شرکت کشتی سازی اروندان به ارزش ۱۵ میلیون دلار سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از سوی ترکیه را امضا کردند.

فرات ییلماز، مدیر اجرایی شرکت مافین وست (MAFIN VEST) که قرارداد ساخت مجتمع تجاری اداری را امضا کرده است، درباره این همکاری گفت: ما برنامه هایمان در بخش های مختلف شرکت را به نحوی طراحی کرده ایم که بتوانیم با ایران همکاری کنیم. ما می خواهیم تولیدات ایران را در ترکیه و اروپا معرفی و بازاریابی کنیم.

سیدرضا نوروززاده، مدیر عامل شرکت شستا در این نشست گفت: شستا در حوزه های دیگر همچون پتروشیمی و لاستیک سازی هم می تواند با سرمایه گذاران ترک همکاری کند چرا که ما در سال به ۲۰۰ هزار تن لاستیک احتیاج داریم.

همچنین عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس ایران با توجه به اینکه شرکت کشتی سازی اروندان در این شهر واقع است، گفت: خرمشهر زمینه وسیعی در کشتی سازی دارد، ما مردم خرمشهر از این قرارداد و تعاملی که با سرمایه گذاران ترکیه ای به وجود آمده است، حمایت می کنیم.

گفتنی است شرکت دولتی سرمایه گذاری تامین اجتماعی بزرگترین هولدینگ ایران است که در حوزه های مختلف صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی، کشتی سازی و عمران فعالیت دارد.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *