انتقاد ترکیه از فشار بین‌المللی علیه ایران

انتقاد ترکیه از فشار بین‌المللی علیه ایران

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه آنکارا در تحریم‌های آمریکا علیه ایران کنار کشور بوده گفت که «افزایش تحریم‌ها و تشدید فشار‌های بین المللی علیه ایران کار صحیحی نیست.

به گزارش خات نیوز، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در کنفرانس دیپلماسی بشردوستانه و کارآفرینی که در دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی در آنکارا برگزار شد، تاکید کرد که تشدید فشارها علیه ایران کار صحیحی نیست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از تشدید فشارهای بین‌المللی علیه ایران افزود: آنکارا در تحریم‌ها کنار تهران بوده است.

وی در ادامه مساله مبارزه آنکارا به تروریسم اشاره کرد و اظهار داشت که ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم در میدان نبرد و میز مذاکرات بسیار قدرتمند است.

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه در نظام جهانی فعلی تعیین و اجرای سیاست خارجی بسیار دشوار است، گفت: «نظام جهانی با مشکلات بسیار جدی از جمله تروریسم و بحران مهاجرت مواجه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه با بیان اینکه در جهان علاوه بر کشمکش‌های موجود، اختلافات دیرینه هم وجود دارد، افزود: بازیگران بین المللی در زمینه حل این اختلافات دچار لغزش شده‌اند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین بر ادامه نشست‌ها درباره حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که در زمینه حل بحران سوریه انجام داده‌ایم، هنوز به نتیجه مناسب دست نیافته‌ایم.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: «ترکیه تنها کشوری است که در زمینه مبارزه با تروریسم با ارتش ملی خود با تروریست‌ها مبارزه می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *