انتقال مقداری از ارزهای آزاد‌شده ایران به ترکیه

انتقال مقداری از ارزهای آزاد‌شده ایران به ترکیه

نشریه جمهوریت ادعا کرد که پس از آزاد شدن 100 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که با تحریم‌های هسته‌ای بلوکه شده بود، مبلغ 23 میلیارد دلار آن به بانکهای ترکیه منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری خات، نشریه جمهوریت ادعا کرد که با توافق برجام و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران رقمی بالغ بر 100 میلیارد دلار ارز این کشور آزاد شده که از این مبلغ 23 میلیارد دلار در بانکهای ترکیه‌ای سرمایه گذاری می‌شود.

این نشریه بانکهای ترکیه را راحتترین راه انتقال پول و تجارت بین‌المللی برای ایران دانسته و افزوده است: طی روزهای اخیر و با رفع تحریم‌ها، ایران بخشی از پولهای خود را از کشورهای امارات، مالزی و چین خارج کرده و به 5 بانک واسطه در ترکیه (که 3 بانک ترکیه‌ای و 2 بانک خارجی را شامل می‌شود) منتقل کرده است.

به ادعای این نشریه خاورمیانه و خاور دور که کشورهای در حال توسعه هستند از مقاصد پول‌های ایرانی برای سرمایه گذاری هستند تا بخشی از خسارت ایران در کاهش شدید قیمت نفت با افزایش ارزش پول این کشورها جبران شود و به نوعی استراتژی اقتصاد بین‌الملل ایران در شرایط کنونی شده که از این رویداد حدود 23 میلیارد دلار سهم بانکهای ترکیه شده است.

این نشریه مدعای اظهارات خود را نوسان چند روز گذشته بازار ارز در ترکیه خوانده و اظهار داشت: با تبدیل این مبلغ به لیره برای ذخیره سازی این میزان پول در بانکهای ترکیه شاهد نوسان قیمت ارز در ترکیه بودیم.

به گزارش فارس، پس از دو سال مذاکرات هسته‌ای فشرده بین ایران و 1+5 سرانجام در روز 26 دی ماه سال جاری با قرائت بیانیه‌ای از سوی محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی روز اجرای برجام اعلام شده و کلیه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران برداشته شد.

گزارش نشریه جمهوریت

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *