اولین صرافی فیزیکی ارز دیجیتال ترکیه

اولین صرافی فیزیکی ارز دیجیتال ترکیه

خات نیوز- اولین صرافی فیزیکی ارز دیجیتال ترکیه، NakitCoins، به مشتریان اجازه خرید یا فروش ارزهای دیجیتال را می دهد و مقررات جدید می تواند به ترک ها اجازه دهد تا معاملات خود را مستقیماً با لیر ترکیه انجام دهد.

اولین صرافی فیزیکی ارز دیجیتال ترکیه

به گزارش خات نیوز، درست در نزدیکی خیابان استقلال، شلوغ‌ترین مسیر پیاده‌روی استانبول، هر از گاهی رهگذری می‌ایستد تا به صفحه نمایش قیمت ارزهای دیجیتال در پنجره NakitCoins نگاه کند.

تنها تعداد انگشت شماری از مردم وارد مغازه می شوند، اما صرافی آجری که به آنها امکان خرید یا فروش بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده را می دهد، نمونه ای فیزیکی از این است که چگونه ریزش لیر باعث محبوبیت ارزهای دیجیتال مجازی در ترکیه شده است.

علاقه به کریپتو در میان ترک‌ها، مانند سایر نقاط جهان، طی سال‌ها افزایش یافته است. اما بحران اقتصادی ترکیه میلیون‌ها نفر از اتباع ترکیه را وادار کرده است که پس‌انداز خود را در بیت‌کوین، اتریوم و سایر سکه‌ها سرمایه گذاری کنند. این افراد ارزهای مجازی را به عنوان یک ذخیره بالقوه ارزش برای محافظت از پس انداز خود می بینند، زیرا افت ارزش 40 درصد لیر اعتماد سرمایه گذاران را از میان برده است.

جم یلماز، که NakitCoins را در سال 2018 تأسیس کرد و اکنون سه شعبه در این کشور افتتاح کرده است، گفت: اشتهای رو به رشد برای ارزهای دیجیتال آخرین تجلی از جستجوی مردم ترکیه برای سرمایه گذاری قابل اعتماد است.

مردم ترکیه به سرمایه گذاری بسیار علاقه مند هستند، این سرمایه گذاری می تواند در فارکس، طلا و یا اکنون در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

جم یلماز به خبرگزاری الجزایر گفت:” ما در گذشته صرافی‌های آنلاین متعددی در ترکیه داشتیم، بنابراین فکر کردیم که «چرا به جای آنلاین شدن، چیزی فیزیکی نداشته باشیم که مردم بتوانند بیایند و سؤالات خود را بپرسند و نگاهی به ارزهای دیجیتال بیاندازند؟”

یلماز گفت که امروزه اکثر مشتریان NakitCoins خارجی هستند، زیرا مقررات فعلی در ترکیه کار کردن با لیر ترکیه را به طور مستقیم دشوار می کند اما او و سایر بازیگران در بخش کریپتو کشور امیدوارند که قوانین جدید در دست اجرا به آنها اجازه دهد مستقیم‌تر عمل کنند.

بر اساس داده‌های Chainalysis و Kaiko که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده است، تراکنش‌های روزانه کریپتو در ترکیه در ماه مارس سال گذشته از مرز یک میلیون نفر گذشت.

این افزایش پس از آن اتفاق افتاد که لیر در پی اخراج غیرمنتظره رئیس بانک مرکزی این کشور توسط رجب طیب اردوغان در همان ماه سقوط کرد. با این حال، پس از اینکه بانک مرکزی اعلام کرد استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت را ممنوع کرده است، حجم معاملات در ماه آوریل کاهش یافت و سپس در اواخر آوریل، دو صرافی ارزهای دیجیتال ترکیه – Thodex و Vebitcoin – سقوط کردند و دارایی صدها هزار کاربر را از بین بردند.

اما طولی نگذشت که با سقوط قیمت لیر تعداد کاربران از مرز یک میلیون نفر نیز گذر کرد؛ بیلبوردها و برنامه های تلویزیونی به طور فزاینده ای راه هایی را برای عموم مردم برای ورود به بازار کریپتو تبلیغ می کنند و در اکثر کانال های تلویزیونی، ارزش های به روز بیت کوین در کنار دلار ایالات متحده و یورو ذکر شده است.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *