اولین نشست گروه املاک دولتی ایران و ترکیه

اولین نشست گروه املاک دولتی ایران و ترکیه

اولین کارگروه مشترک املاک دولتی ایران و ترکیه در خرداد 1395 در آنکارا برگزار شد.

به گزارش خات نیوز، فریدون قربانپور – مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی – به منظور برگزاری نشست مشترک ایران و ترکیه در راس یک هیات هفت نفره به آنکار سفر کرد.

انجام این سفر در جهت اجرای مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده میان وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر مالیه ترکیه که در جریان سفر رسمی خرداد ماه سال 1393 رئیس جمهور ایران به آنکارا به امضا رسیده بود، انجام شد.

بر مبنای این تفاهم‌نامه، مقرر شده بود تا کارگروهی برای تبادل اطلاعات مشترک به منظور ایجاد ساختار مدیریت مطلوب برای اموال غیر منقول تشکیل شود.

در این راستا هماهنگی‌های لازم انجام و این نشست با حضور دو طرف طی شش جلسه کاری فشرده با حضور مدیران کل اموال دو کشور، کارشناسان ذی‌ربط و همچنین مدیران خزانه‌داری ترکیه بر گزار شد.

در پایان این نشست، مقرر شد دومین کارگروه مشترک املاک قبل از پایان سال جاری در ایران برگزار شود.

طرف ترک نیز در این نشست مواردی چون اهداف ساختار آموال دولتی در ترکیه، زیرساخت‌ها، ساختارهای تشکیلاتی، بانک‌های اطلاعاتی، قوانین، وظایف و اختیارات اداره کل املاک ملی وزارت دارایی ترکیه را تشریح کرد.

تمامی امور مربوط به املاک منقول و غیرمنقول دولتی به صورت متمرکز توسط اداره کل املاک ملی ترکیه انجام می‌شود. همچنین اداره کل املاک ملی ترکیه از حدود 20 سال پیش با بهره گیری از تجارب کشورهای توسعه یافته اروپایی همچون آلمان، فرانسه، انگلیس، نیوزیلند، کانادا و سوئد اقدام به طراحی نرم‌افزاری بومی در زمینه ثبت و ضبط جامع اطلاعات مربوط به املاک غیر منقول کرده که هم اکنون در حال بهره برداری است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران هم با هماهنگی خزانه‌داری کل کشور و اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار نیز اقدام مشابهی را در این خصوص در دستور کار قرار داده یا اجرا کرده که با بهره‌گیری از تجارب طرف ترکیه‌ای در این خصوص می توان به نسبت به توسعه و تقویت مدیریت نظارت بر اموال دولتی سرعت بخشید.

انتهای پیام

کد خبرنگار:

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *