اکران همزمان من سالوادور نیستم در30 سینمای ترکیه

اکران همزمان من سالوادور نیستم در30 سینمای ترکیه

خات نیوز – فیلم من سالوادور نیستم به کارگردانی منوچهرهادی و تهیه کنندگی مشترک سیدامیر پروین حسینی و منصور سهراب پور با همکاری وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اکران می شود.

اکران همزمان من سالوادور نیستم در30 سینمای ترکیه
اکران من سالوادور نیستم در30 سینمای ترکیه

به گزارش خات نیوز از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراسم افتتاحیه فیلم من سالوادور نیستم با حضور حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محسن مرتضایی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ایلبر اورتایلی مورخ اهل ترکیه، عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول، سید امیر پروین حسینی، منصور سهراب پور، حبیب اسماعیلی مدیر پخش رسانه فیلمسازان، برخی از بازیگران فیلم، شخصیت ها، سینماگران محلی و علاقمندان سینما در استانبول برگزار شد.
دراین مراسم ابتدا پروفسور ایلبر اورتایلی با تمجید ازفعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول، برگزاری هفته های فیلم و اکران فیلم های ایرانی را در ترکیه گامی در راستای تقویت فرهنگی دو کشور دانسته و با اشاره به غنای تاریخ و تمدن ایران و فرهنگ مشترک دو کشور ایران و ترکیه، افزود: امروز سینما و فیلم های معناگرای ایرانی که برگرفته از ارزش های انسانی و الهی است خلاء مفاهیم سینمای هالیوود را پر کرده و به صنعت سینمای دنیا خدمت بزرگی را ایفا می کند.
مرتضایی فر نیزبا گرامیداشت یاد وخاطره سینماگر فقید کشورمان عباس کیارستمی، درباره ضرورت همکاری های فرهنگی بین دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه گفت: بدون شک صنعت سینما بدلیل برخورداری از زبان بین المللی و وسعت تاثیرگذاری از مناسبترین ابزار برای تقویت ارتباطات دو کشور است.
حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی هم در این مراسم با تشکر از دست اندرکاران اکران فیلم و حمایت وابستگی فرهنگی سر کنسولگری ایران از این رویدادهای فرهنگی، گفت:صنعت سینمای کشورمان در بعد از انقلاب اسلامی ایران همراه با رشد و شکوفایی بوده است، و امروزه شاهد این هستیم که در بیشتر جشنواره های بین المللی فیلم های ایرانی و سینماگران ایرانی مورد تجلیل قرار می گیرند که نشانه این است که سینمای ایران زمینه های مساعدی برای تولید فیلم هایی با مفاهیم ارزنده را فراهم آورده است.
وی خاطر نشان کرد: امید است در آینده نزدیک فیلم های بیشتری در کشور دوست و برادر ترکیه اکران گردد و شاهد حضور سینماگران ترکیه ای نیز در ایران باشیم و این قبیل روادید فرهنگی را بسیار مهم و مؤثر در بهبود روابط فرهنگی دو کشور ارزیابی کرد.
در این مراسم، وابسته فرهنگی کشورمان عبدالرضا راشد، ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران این رویداد فرهنگی گفت: تأثیرگذاری فیلم و سینما در جهان معاصر و سرمایه گذاری گسترده کشورها در این هنر بر کسی پوشیده نیست. همچنین سینما و فیلم ایرانی پس از انقلاب اسلامی، تأثیرگذاری در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را مدیون اهتمام ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به این هنر می داند.
نخستین اکران عمومی فیلم من سالوادر نیستم همزمان در 30 سالن سینما در شهر های مختلف ترکیه به مدت یک ماه به همت هلدینگ ENG و وابستگی ایران در استانبول از تاریخ 24تیرماه تا 24 مرداد ماه برگزار خواهد شد.
فیلم «من سالوادور نیستم با زیرنویس ترکی استانبولی پخش شد و نکته جالب در نمایش فیلم، واکنش خوب تماشگران به فیلم بود.
فراهنگ**3079**1724
منبع: ایرنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *