ایرانیان مقیم استانبول

ایرانیان مقیم استانبول

ایرانیان مقیم استانبول روز جهانی قدس را گرامی داشتند
آنکارا – ایرنا – روز جهانی قدس با شرکت صدها تن از نخبگان و فعالان فرهنگی، اقتصادی، علمی، دانشگاهی و نهادهای دولتی کشورمان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول گرامی داشته شد.
ایرانیان مقیم استانبول روز جهانی قدس را گرامی داشتند
به گزارش ایرنا، «محسن مرتضایی فر» سرکنسول کشورمان در استانبول شامگاه جمعه در جمع نخبگان و فعالان ایرانی مقیم استانبول به مناسبت روز جهانی قدس گفت: رژیم جعلی اسرائیل، رژیمی است که بر پایه تروریسم بنا شده است.

وی با بیان اینکه اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس ابتکار ماندگار امام راحل است، تصریح کرد: امسال نیز جهان اسلام و آزادگان جهان درحالی روز قدس را برگزار می کنند که قدس شریف هنوز در چنگال دژخیمان رژیم صهیونیستی است و قبله اول مسلمانان جولانگاه سربازان رژیم اهریمنی اسرائیل شده است.

مرتضایی فر افزود: رژیم جعلی اسرائیل ، رژیمی است که بر پایه تروریسم بنا شده و رهبران اولیه و پایه گذاران آن هموراه ترور و تروریسم را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود به کار برده اند اما مضحک اینکه نخست وزیر این رژیم کودک کش در راه پیمایی علیه تروریسم در پاریس در صف اول مدعیان مبارزه با تروریسم قرار گرفته و ژست مقابله با تروریسم را به نمایش می گذارد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول افزود: از نظر ما تنها راه حل مسئله قدس شریف و مسئله فلسطین طرح دمکراتیک و مترقی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر مراجعه به آرای مردم فلسطین و برگزاری رفراندم است تا بدین ترتیب تکلیف نهایی این سرزمین به دست صاحبان و ساکنان اصلی آن یعنی مردم مظلوم فلسطین اعم از مسلمان ،مسیحی و یهودی و نه صهیونیست های غاصب تعیین شود زیرا رژیم جعلی اسراییل به هیچ توافقی پای بند نیست و تنها زبان زور است که این رژیم را وادار به تمکین می کند.

مرتضایی فر، با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان در جمع ایرانیان مقیم ترکیه در آنکارا مبنی بر اینکه هر ایرانی در خارج از کشور همانند یک سفیر جمهوری اسلامی است و از حقوق شهروندی برابر با ایرانیان داخل کشور برخوردار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره جامعه ایرانیان مقیم خارج از کشور را به سبب تاثیرگذاری ویژه شان چه در خارج از کشور و چه در میهن اسلامی به عنوان یک فرصت تلقی کرده و این گونه گردهمایی ها را بهانه خوب و دلنشینی خواند که سنت حسنه دیدار با هموطنان تازه می گردد.

آیین گرامی داشت روز جهانی قدس شامگاه جمعه در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول که با ضیافت افطاری همراه بود، با حضور مسوولان و اعضای تشکل های ایرانی از جمله انجمن پزشکان ایرانی، انجمن تجار و صاحبان صنایع ایرانی، انجمن خیریه ایرانیان مقیم استانبول، هیأت امنای دو مسجد ایرانی، مدیران و کارکنان کلیه نهادهای دولتی و همچنین کارکنان سرکنسولگری استانبول برگزار شد.

خاورم

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *