بازداشت رئیس دفتر عفو بین الملل در ترکیه

بازداشت رئیس دفتر عفو بین الملل در ترکیه

دادگاهی در ترکیه رئیس دفتر سازمان عفو بین الملل دراین کشور را به اتهام عضویت در گروه تروریستی بازداشت کرد.

به گزارش خات نیوز، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: رئیس دفتر سازمان عفو بین الملل رسما به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی دستگیر شده است.

خبرها حاکیست تانر قلیچ وکیل باسابقه ازمیر به همراه 5 وکیل دیگر که متهم به استفاده از یک نرم افزار کاربردی ارتباطاتی هستند، دستگیر شده اند. قلیچ روز سه شنبه گذشته به طور موقت بازداشت شده بود.

دولت ترکیه بر این باور است که اعضای شبکه فتح الله گولن از نرم افزار کاربردی بای لوک برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. آنکارا بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته متهم کرده و وی نیز این اتهامات را رد کرده است.

عفو بین الملل بازداشت قلیچ را یک بی عدالتی ویرانگر ارزیابی کرده است. سلیل شتی دبیر کل عفو بین الملل نیز در سخنانی تاکید کرد: این پرونده سرکوب خودسرانه و گسترده در ترکیه پس از کودتای نافرجام را اثبات می کند.

از جولای گذشته مقام های ترکیه بیش از 50 هزار نفر را به اتهام دست داشتن در کودتای نظامی سال گذشته بازداشت کرده اند و 150 هزار نفر دیگر را نیز از کار تعلیق یا برکنار نموده اند.

از زمان وقوع کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته، بیش از 130 رسانه خبری ترکیه تعطیل و بیش از 150 خبرنگار و روزنامه نگار نیز بازداشت شده اند.

اتحادیه اروپا و گروه های حقوق بشر نگرانی شدید خود را نسبت به سرکوب آزادی بیان و مطبوعات در ترکیه اعلام کرده اند.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *