با واحد پول ملی خودتان با ترکیه داد و ستد کنيد

با واحد پول ملی خودتان با ترکیه داد و ستد کنيد

رئیس جمهور ترکیه از کشورهای آفریقایی خواست با واحد پول ملی خودشان با ترکیه داد و ستد کنند.

به گزارش خات نیوز با پول ملی خودتان با ترکیه داد و ستد کنيدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری آناتولی و پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری ترکیه ، رئیس جمهور ترکیه از کشورهای آفریقایی خواست با واحد پول ملی خودشان با ترکیه داد و ستد کنند.

رجب طیب اردوغان در نشست «فرم دوم اقتصادی و کاری ترکیه و آفریقا» سخنرانی کرد و گفت: به دوستان و برادران آفریقایی می گویم که با واحد پول ملی خود با ترکیه دادو ستد کنند.

اردوغان گفت: ترکیه برای گسترش همکاری با کشورهای قاره آفریقا اهمیت زیادی قائل است. چنانکه ترکیه سال 2005 را در ترکیه «سال آفریقا» نامید. قبل از حکومت حزب عدالت و توسعه، ترکیه در آفریقا در 12 کشور سفارت داشت امروز در 41 کشور آفریقا سفارت دارد و تعداد آنها در قاره آفریقا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: من به 21 کشور آفریقایی سفر کردم و ترکیه میزبان 16 رئیس جمهور و نخست وزیر کشورهای آفریقایی بود. ترکیه و کشورهای آفریقائی ابتدا در سال 2008 در استانبول و در سال 2014 در مالابو پایتخت گینه استوائی اجلاس سران برگزار کردند و در سال 2019 سومین اجلاس سران ترکیه و آفریقا در استانبول برگزار خواهد شد. ترکیه علاوه بر افزایش تعداد نمایندگیهای سیاسی و دیپلماتیک در آفریقا، با برخی از کشورهای آفریقايی قرارداد همکاری نظامی نیز امضاء و پایگاه نظامی مستقر کرده است. ترکیه در کشورهای آفریقایی طرحهای عمرانی، رشد و توسعه اقتصادی و توسعه فعالیتهای توریستی و آموزشی اجراء کرده است. آژانس همکاری و توسعه ترک TİKA در همه کشورهای آفریقایی فعالیت عمرانی دارد.

ترکیه در 26 کشور آفریقائی 37 دفتر مشاوره ای دارد. ترکیه بیش از 5 هزار دانشجوی مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا 50 کشور آفریقایی را در دانشگاه های ترکیه پذیرفته و به آنها بورسیه اختصاص داده است. سرمایه گذاری مستقیم ترکیه در قاره آفریقا 6.2 میلیارد دلار است و شرکتهای پیمانکاری ترکیه در کشورهای آفریقایی 1150 طرح عمرانی مختلف به مبلغ 65 میلیارد دلار را برعهده گرفته اند. ترکیه در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای بین المللی برای برقراری صلح و عدالت منطقه ای و بین المللی فعالیت می کند. چنانکه کشورهای آفریقایی از سیاست مقابله ترکیه با ظلم و ستم و حملات رژیم اسرائیل به مردم فلسطین و قدس، مسئله فلسطین و اعتراض ترکیه به انتقال سفارت آمریکا به قدس حمایت کردند. کشورهای آفریقایی از مبارزات مردم فلسطین حمایت می کنند. کشورهای غربی و استعماری منابع غنی زیر زمینی، طلا و اراضی کشاورزی کشورهای آفریقایی را نابود کردند و هنوز هم غارت می کنند.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *