برنامه دولت ترکیه برای جذب گردشگران ایرانی

برنامه دولت ترکیه برای جذب گردشگران ایرانی

خات نیوز: در حالی که نگرانی های امنیتی صنعت گردشگری ترکیه را از رونق انداخته است مقامات این کشور خواستار افزایش ورود گردشگران ایرانی به ترکیه شدند.

به گزارش خات نیوز به نقل از پایگاه خبری ترکیش ویکلی، در حالی که نگرانی های امنیتی در ترکیه افزایش یافته و این مسئله موجب کاهش سفر روس ها و اروپایی ها به این کشور شده است، آنکارا به دنبال افزایش جذب گردشگران ایرانی است.

یک منبع دیپلماتیک ترک پس از سفر محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران به ترکیه در روز گذشته گفت: «(وزیر امور خارجه ترکیه) اعلام کرده که ما خواهان برقراری پروازهای بیشتر به مقصد ایران در زمینه روابط گردشگری دو جانبه هستیم.»

«وی (چاوش اوغلو) همچنین گفت که ترکیه خوشحال خواهد شد که ایرلاین های ایرانی اجازه داشته باشند به مناطق مختلف ترکیه پرواز کنند تا گردشگران ایرانی بتوانند به راحتی به ترکیه سفر نمایند.»

بر اساس آمارهای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، تعداد ورود گردشگر به این کشور در ماه فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 10.32 درصد کاهش به 1.24 میلیون نفر رسید.

این بیشترین کاهش تعداد گردشگر از اکتبر 2006 تاکنون است. صنعت گردشگری ترکیه همچنین از سردی روابط ترکیه و روسیه آسیب دیده و این موضوع عامل اصلی کاهش بیش از پنجاه درصدی سفر گردشگران روس به ترکیه در طی این ماه بوده است.

شمار ورود گردشگران خارجی به ترکیه در دو ماهه نخست سال جاری میلادی با 8.5 درصد کاهش به حدود 2.4 میلیون نفر رسید.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *