بیشترین میزان ابتلای روزانه کرونا در ترکیه

بیشترین میزان ابتلای روزانه کرونا در ترکیه

خات نیوز- رکورد پی در پی کرونا با شناسایی ۴۲ هزار و ۳۰۸ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، بیشتر شهر‌های ترکیه را به سکوت کرونایی فروبرد.

به گزارش خات نیوز، در چند روز اخیر بیشترین میزان ابتلای روزانه به کرونا از آغاز همه گیری تا کنون، محدودیت‌های نفسگیر و قانون منع تردد عمومی را به ۵۸ استان قرمز ترکیه بازگرداند.

محمد جیحان – رئیس بخش بیماری‌های واگیردار دانشگاه حاجت تپه
سرعت گسترش نوع انگلیسی کووید۱۹ در ترکیه به حدی است که این کشور را گرفتار بزرگترین موج کرونایی کرده است. در پی سونامی کرونایی که بعد از عادی سازی یکماهه ترکیه را گرفتار خود کرد، دولت این کشور برای کنترل اوضاع و مهار گسترش ویروس انگلیسی ناچار به اجرای دوباره مقررات و تدابیر سختگیرانه از جمله منع تردد آخر هفته‌ای و بین شهری شده است.

در چارچوب این مقررات ۵۸ استان قرمز ترکیه یعنی چیزی حدود ۸۰ درصد جمعیت این کشور به ناچار ۵۶ ساعت آخر هفته را در خانه هایشان سپری خواهند کرد. بر اساس رنگ بندی جدید نقشه ریسک کرونایی ترکیه که هر دوهفته به روزرسانی می‌شود هم اکنون ۵۸ استان این کشور در وضعیت قرمز، ۱۲ استان در وضعیت نارنجی، ۱۰ استان در وضعیت زرد و فقط یک شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

این در حالیست که کارشناسان معتقدند به کاربستن تدابیر منطقه‌ای در مهار همه گیری کرونا ناتوان است. محمد جیهان می‌گوید: تعطیلی کامل به مدت یکماه می‌تواند تا حدی در کنترل و مهار وضعیت موجود کارساز باشد، در غیر این صورت به زودی شاهد اشباع شدن بیمارستان‌ها از بیماران بدحال کرونایی خواهیم شد.

از سوی دیگر کمال ممیش اوغلو رئیس بهداشت استانبول در اشاره به وضعیت حاد موجود، از شهروندان این کلانشهر خواسته تا برای پیشگیری از بازگشت به بحران نوامبر گذشته، همه افراد باید ۲تا۳ هفته با دقت بیشتری رفتار کنند. بنابر داده‌های وزارت بهداشت ترکیه آمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به سه میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۹۶ و شمار جانباختگان هم به ۳۱ هزارو ۸۹۲ نفر رسیده است.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *