تدابیر ترکیه برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی

تدابیر ترکیه برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی

خات نیوز – رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهورترکیه در تلاش است تا بر ایجاد واحد نظارت بر شبکه‌های اجتماعی از رواج اخبار و اطلاعات نادرست و جعلی جلوگیری کند.

تدابیر ترکیه برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خات نیوز به نقل از هابر ۷، این بخش نظارتی شبیه شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه (RTÜK)، یک نهاد نظارتی مسئول ممیزی است.

بر اساس این گزارش، حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) اردوغان در پی تدوین مقرراتی قانونی بر اساس برنامه‌های مشابه در اتحادیه اروپا و سراسر جهان برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی است و رئیس جمهور ترکیه این موضوع را حتی با قانونگذاران خود در میان گذاشته است.

در ژوئیه گذشته، حزب حاکم حزب عدالت و توسعه قانون مرتبط با رسانه‌های اجتماعی در ترکیه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر را ملزم به نگهداری دفاتر نمایندگی در ترکیه برای پاسخگویی به درخواست‌های قضایی یا جریمه‌های سنگین ومحدودیت در پهنای باند خود کرد.

این قانون همچنین ۴۸ ساعت به ارائه دهندگان خدمات در شبکه‌های اجتماعی فرصت می‌دهد تا به دستورات حذف محتوای توهین آمیز پاسخ دهند.

به گزارش این منبع خبری، اردوغان ممکن است از کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK) در ایجاد ناظر جدید رسانه‌های اجتماعی استفاده کند.

چندی قبل شوخی و لطیفه گفتن رئیس جمهور ترکیه حین دیدار با اعضای حزب حاکم این کشور اندکی پس از کشته شدن ۳۶ نظامی این کشور در شمال سوریه، موجب خشم سران احزاب مخالف اصلی و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی ترکیه شد.

رجب طیب اردوغان در دیدار با نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در استانبول، برخی از جزئیات گفت‌وگوی اخیر خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را با آن‌ها در میان گذاشت.

اردوغان در این دیدار به بخشی از گفت‌وگوی خود با دونالد ترامپ بابت منابع نفتی در «قامشلی» و «دیر الزور» سوریه اشاره کرد که با تشویق نمایندگان و معاون حزب عدالت و توسعه مواجه شد. متعاقب این ماجرا احزاب مخالف اصلی و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از خنده‌های رئیس جمهور این کشور با اعضای حزب حاکم پرداختند.

«کمال قلیچدار اغلو» رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق (CHP) در این زمینه به خبرنگاران گفت: فرد قدرتمند ترکیه در حالی می‌خندید که این ملت هنوز ده‌ها سرباز که به دنبال حمله هوایی نیرو‌های دولتی سوریه جان خود را از دست ندادند را دفن نکردند. اجساد سربازان هنوز دفن نشده است. این چه خنده‌ای است؟

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *