ترکیه به ساخت خودروی داخلی نزدیک شد

ترکیه به ساخت خودروی داخلی نزدیک شد

ترکیه واقعاً می‌خواهد خودروی داخلی تولید کند و برای تحقق این هدف 5 کمپانی داخلی جوینت ونچری به منظور ساخت خودروی ملی این کشور تشکیل داده‌اند.

به گزارش خات نیوز این‌جوینت ونچر شامل گروه آنادولو، BMC، گروه کوک، ترک سل و هلدینگ زورلو بوده و هر کمپانی سهم 19 درصدی در این جوینت ونچر داشته و 5 درصد باقی مانده نیز در اختیار اتحادیه تالارها و بورس کالای ترکیه می‌باشد.

این‌جوینت ونچر چند روز قبل اعلام کرد که مهمت گورکان کاراکاش را به عنوان مدیر اجرایی انتخاب کرده است. شایان ذکر است گورکان کاراکاش قبلاً به عنوان مدیر جهانی بوش انجام وظیفه کرده است.

کاراکاش گفته است: من در ترکیه به دنیا آمده و رشد کرده‌ام و در همین کشور به دانشگاه رفته و اولین قدم‌های تجارت خود را در ترکیه برداشته‌ام.

او ادامه می‌دهد: من خوشحالم که با این پروژه فرصتی برای انتقال تجارت و دانش خود در بازارهای جهانی به کشورم را پیدا کرده‌ام. مطمئناً ترکیه برندی رقابتی در بازار جهانی عرضه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان علاقه ویژه‌ای به خودروسازی وطنی دارد. او سال پیش ورود اولین نسخه‌های پیش‌تولیدی به خیابان‌ها در سال 2019 را اعلام کرد و گفت که نسخه تولیدی این خودرو تا سال 2021 وارد بازار می‌شود.

او در ماه نوامبر گفته بود: من می‌خواهم صاحب اولین خودروی تولید ترکیه باشم و برای آن هزینه پرداخت خواهم کرد. هیچ‌کسی نباید تعلل کند. ما خودروی ترکیه را با بهترین طراحی و تکنولوژی، هم برای مصرف داخلی و هم برای جهان خواهیم ساخت.

ظاهراً اردوغان می‌خواهد اولین محصول خودروسازی این کشور یک خودروی هیبریدی یا تمام الکتریکی باشد.

این در حالی است که اولین خودروی ملی کشور ما یعنی سمند اولین بار در سال 1381 وارد بازار شده و اگرچه نام ملی را یدک می‌کشید اما از پلتفرم و پیشرانه پژو 405 استفاده کرده و اگرچه در آن زمان خودروی مقبولی بود اما صنعت خودروی داخلی در طی قریب به 16 سال نه تنها پیشرفت نکرده بلکه از کیفیت خودروها روز به ‌روز کاسته شده و اکنون حتی زه جانبی پراید را به عنوان آپشن عرضه می‌کند!

معلوم نیست مدیران صنعت خودروسازی چه زمانی می‌خواهند دست به تغییراتی اساسی زده و خودروهایی روز و منطبق بر آخرین استانداردهای جهانی بسازند. همه‌ی ما از جان و دل دوست داریم به محصولات وطنی باکیفیت و ایمن افتخار کنیم اما افسوس که کوچک‌ترین قدمی از سوی خودروسازان برای ارتقای محصولات برداشته نمی‌شود.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *