ترکیه فیلم بازداشت کارمند کنسولگری ایران را منتشر کرد

ترکیه فیلم بازداشت کارمند کنسولگری ایران را منتشر کرد


به گزارش خات نیوز آناتولی درباره این فیلم نوشته است: تصاویری از لحظه دستگیری محمد رضا ناصرزاده از کارمندان سرکنسولگری ایران در استانبول حین تلاش برای فرار به خارج از کشور در فرودگاه استانبول به دست آمد.

این فرد (محمدرضا ناصرزاده) کارمند کنسولگری ایران در استانبول است که به هنگام خروج از ترکیه، در فرودگاه استانبول بازداشت و به خودروی پلیس ترکیه منتقل می شود. آناتولی همچنین گفته است که این کارمند کنسولگری ایران دارای گذرنامه “خدمت” بوده است.

اگر اطلاعات ارائه شده درست باشد به این معنی است که او دیپلمات نیست و از مصونیت دیپلماتیک نیز برخوردار نمی باشد.

دلیل بازداشت محمدرضا ناصرزاده ارتباط با قتل یک شهروند ایرانی در ترکیه است: برخی رسانه‌های ترکیه دیروز اعلام کردند که محمدرضا ناصرزاده (۴۳ ساله) کارمند سرکنسولگری ایران در استانبول به ظن ارتباط با قتل مسعود مولوی دستگیر شده است.

ترکیه فیلم بازداشت کارمند کنسولگری ایران را منتشر کرد

مسعود مولوی وردنجانی شهروند ایرانی ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ در منطقه شیشلی استانبول به ضرب گلوله کشته شد.

آناتولی اضافه کرده است: اداره اطلاعات پلیس استانبول و سرویس اطلاعات ملی (میت) ترکیه در عملیات مشترکی ۱۱ نفر از جمله «عبدالوهاب. ک» را که گفته می‌شود عامل این قتل بوده، دستگیر کردند. از این تعداد عبدالوهاب. ک و شش نفر دیگر بازداشت و ۴ تن از آنان نیز با قید وثیقه آزاد شدند.

برای اولین بار، روزنامه صباح ترکیه خبر داده بود که یک کارمند کنسولگری ایران در استانبول به اتهام ارتباط با قتل یک شهروند ایرانی در ترکیه، بازداشت شده است.

این روزنامه نوشته بود محمدرضا ناصرزاده ۴۳ ساله متهم به تهیه مدارک جعلی برای علی اسفنجانی، طراح اصلی قتل مسعود مولوی است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران قبل از این در واکنش به این خبر بازداشت یک کارمند کنسولگری ایران در استانبول گفته بود: احدی از کارمندان سرکنسولگری کشورمان بازداشت نشده است.

این سخنگو همچنین تاکید کرده بود: فرد نام برده شده در این رسانه کارمند سر کنسولگری نبوده و برای پیگیری موضوع پیش آمده و روشن شدن ابعاد آن از مجاری رسمی با مقامات ترکیه در تماس هستیم.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره خبر روزنامه صباح ترکیه گفته بود مطلب مطرح شده کاملا بی اساس و مبتنی بر اتهامات بی‌پایه است. هیچ یک از کارکنان سرکنسولگری کشورمان در استانبول از دور و نزدیک درگیر فعالیتهای مورد ادعای این رسانه نبوده و نیستند، همچنین احدی از کارمندان سرکنسولگری کشورمان بازداشت نشده است. فرد نام برده شده در این رسانه کارمند سر کنسولگری نبوده و برای پیگیری موضوع پیش آمده و روشن شدن ابعاد آن از مجاری رسمی با مقامات ترکیه در تماس هستیم.

حال باید دید در روز‌های آینده چه کسانی‌ پشت این پرونده افشا خواهند شد.

آژانس خبری ترکیه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *