ترکیه پیشرو در صنعت گردشگری سلامت

ترکیه پیشرو در صنعت گردشگری سلامت
خات نیوز:گردشگری پزشکی به افرادی که به منظور معالجه پزشکی به خارج از کشور سفر می کنند، اشاره دارد و در گذشته، معمولا به کسانی که از کشورهای کمتر توسعه یافته به مراکز اصلی پزشکی در کشورهای بسیار پیشرفته سفر می کردند، گردشگر سلامت یا گردشگر پزشکی گفته می شد.

با این حال، در سالهای اخیر نیز به همان اندازه مراجعه کننده به کشورهای توسعه یافته برای درمان های پزشکی با قیمت پایین و کیفیت بالا وجود دارد. این انگیزه ممکن است به دلیل استفاده از خدمات پزشکی که در کشور غیر قابل استفاده و یا دارای مجوز نیستند نیز باشد.

گردشگری پزشکی بیشتر برای جراحی ها (جراحی های زیبایی و موارد دیگر) یا درمان های مشابه انجام می شود، اگرچه افرادی نیز برای معالجه دندانپزشکی یا باروری به کشورهای دیگر سفر می کنند.

پیشرفت ترکیه در جذب گردشگری سلامت

خدمات بهبود یافته با فناوری پیشرفته، متخصصان ذیصلاح و قیمت های ارزان، اخیرا ترکیه را به مقصدی جذاب در بین شهروندان و گردشگران سلامت در سراسر جهان تبدیل کرده است و گردشگران سلامت با خرید بلیط هواپیما استانبول خود را به این شهر رسانده و درمان خود را آغاز می کنند. این کشور در توریسم مراقبت های بهداشتی و پزشکی با ارائه خدمات گسترده و ایجاد درآمد، به پیشرفت چشمگیری رسیده است.

با داشتن میزبانی 1 میلیون نفر در اهداف گردشگری سلامت، متخصصان بهداشت و درمان ترکیه با تمرکز بر جنبه گردشگری این بخش، اکنون قصد دارند از 2 میلیون گردشگر سلامت در سالهای آینده استقبال کنند. انتظار می رود تعداد گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما آنتالیا یا تور استانبول به عنوان توریست سلامت وارد این شهرها می شوند، رکورد سالهای گذشته را نیز بشکنند. دکتر فولیا سالیک، رئیس انجمن بین المللی بهداشت ترکیه گفت: جهانگردی سلامت، یکی از قدیمی ترین انواع جهانگردی در جهان، طی سالهای اخیر یک بخش با سرعت بالا و یک نوع جایگزین بسیار مهم گردشگری است. وی افزود که ترکیه در نظر دارد 20 تا 25 میلیارد دلار از گردشگری سلامت در سال های آینده درآمد به ارمغان آورد.

ترکیه به لطف بیمارستانهای مدرن، نیروی انسانی آموزش دیده، پزشکان متخصص، زیرساختهای تکنولوژیکی و تجربه خدمات درمانی را که در حد استانداردهای اروپایی ارائه می دهد، تعداد بسیاری گردشگر سلامت را با تور آنتالیا نوروز 99 به خود جذب می کند. لازم به ذکر است کیفیت خدمات بسیاری از بیمارستانهای خصوصی در ترکیه توسط اعتبار جهانی تأیید شده اند. آژانس های اعتباربخشی جهانی، 42 مؤسسه بهداشتی، 37 بیمارستان، سه آزمایشگاه و یک مرکز پزشکی سرپایی ترکیه را در رتبه دوم جهان قرار داده اند.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *