ترکیه 30 نظامی کرد در سوریه را کشت

ترکیه 30 نظامی کرد در سوریه را کشت

روزنامه استار ترکیه اعلام کرد در پی حمله ترکیه به عفرین سوریه حداقل 30 ستیزه جوی پ.ک.ک و پ.ی.د کشته شدند.

به گزارش خات نیوز،وبسایت اینترنتی روزنامه استار در خبری نوشت: پیش از آغاز عملیات ارتش ترکیه به منظور پاکسازی عفرین از تروریست ها، یگان های مرزی توپخانه ای ترکیه نقاط مهم محل استقرار معارضان کُرد سوری در عفرین را هدف قرار داده و منهدم کردند که در پی آن حداقل 30 ستیزه جوی پ.ک.ک و پ.ی.د کشته شدند.

به نوشته این رسانه، آمادگی های لازم نیروی زمینی ارتش ترکیه و همچنین هماهنگی با ارتش آزاد سوریه به منظور آغاز عملیات در عفرین انجام شده و حداقب 20 هزار سرباز منتظر رسیدن فرمان حمله به عفرین هستند.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام مقامات و رسانه های ترکیه، دولت ترکیه قصد دارد در عفرین و منبچ سوریه عملیات نظامی علیه گروه های مورد حمایت آمریکا شامل حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را آغاز کند.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، طی روزهای گذشته اعزام یگان ها و تسلیحات نظامی ترکیه به استان حاتای و کیلیس انجام شده و همچنان ادامه دارد.

روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد که مسیرهای حمل و نقل و هفت نقطه استراتژیک از جمله انبار اسلحه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) در منطقه عفرین سوریه هدف گلوله باران یگان توپخانه ارتش ترکیه قرار گرفته است.

ینی شفق اضافه کرد: حملات توپخانه ای ارتش ترکیه ادامه خواهد داشت و با آغاز عملیات زمینی و هوایی ارتش در عفرین، گذرگاه عفرین به شیخ مقصود( تنها گذرگاه فرار تروریست ها) مسدود و منهدم خواهد شد.

ینی شفق مدعی شد: بسیاری از ستیزه جویان یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ)، یگان های مدافع زنان(ی.پ.ژ)، عناصر داعشی و بعضی از اعراب در مجموع 9 هزار و 500 نفر زیر پرچم پ.ک.ک در عفرین حضور دارند.

به نوشته این رسانه، نیروهای پ.ک.ک به منظور تقویت جبهه مقابله با ارتش ترکیه، از سایر گروه های تروریستی نیز ستیزه جو وارد کرده اند به طوری که امروز بیش از 400 ستیزه جوی داعشی تحت حمایت آمریکا لباس پ.ک.ک را به تن کرده و به صفوف نیروهای معارضان کُرد سوری در عفرین پیوسته اند.

ارتش ترکیه از روز شنبه هفته جاری حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.

یگان های توپخانه ای نیروهای مسلح ترکیه از پایگاه های واقع در شهرستان های ریحانلی و کیریک خان استان حاتای و همچنین منطقه کاهش تنش ادلب مواضع پ.ک.ک و پ.ی.د را گلوله باران کردند.

یگان های ارتش ترکیه در نخستین روز بیش از 36 بار مناطق باسوفان، جندرس، دیر بلوط و راجو از توابع عفرین را با استفاده از آتشبارهای توپخانه گلوله باران کردند.

مقامات دولت ترکیه در روزهای گذشته با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با گروه های تروریستی و معارضان کُرد سوری به طور مستمر نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی در اطراف عفرین و منبچ هشدار می دادند.

 

 

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *