جاذبه های گردشگری ايران در نمايشگاه گردشگری آنكارا

جاذبه های گردشگری ايران در نمايشگاه گردشگری آنكارا

خات نیوز – جاذبه های گردشگری ايران در نمايشگاه گردشگری اكسپو 2016 آنكارا كه اولين نمايشگاه اكسپو گردشگری پايتخت تركيه است معرفی شد.
به گزارش خات نیوز، در مراسم گشايش اين نمايشگاه معاون وزير فرهنگ و توريسم تركيه، مقامات اتاق بازرگانی تركيه و آنكارا، شهرداری استان قهرمان ماراش، استاندار استان چروم، نمايندگان مجلس و ساير مقامات محلی و حسن صفر خانی رايزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران حضور داشتند.
در مراسم گشايش، مدير عامل شركت آتيس برگزار كننده نمايشگاه در خصوص برگزاری اولين نمايشگاه گردشگری آنكارا توضيحاتی ارائه كرد و هدف از برگزاری نمايشگاه را آشنائی مردم و مسئولين آنكارا و نمايندگان كشورهای خارجی با جاذبه های گردشگری تركيه و ساير كشورها دانست.
وی با اشاره به ظرفيت های آنكارا به عنوان پايتخت كشور تركيه تداوم برگزاری اين نمايشگاه و توسعه حضور شركت های گردشگری تركيه و ساير كشور ها را مورد توجه قرار داد و از حضور ايران به عنوان اصلی ترين شريك نمايشگاه گردشگری تقدير و تشكر كرد.
صفرخانی تقارن بازگشائی نمايشگاه گردشگری اكسپو 2016 آنكارا را با ميلاد امام علي ( ع ) خليفه مسلمين و امام شيعيان تبريك گفت و سپس در خصوص روابط تاريخی و ارزشهاي مشترك فرهنگی ملت ايران و تركيه نكاتی را بر شمرد.
وی گفت: ايران كشوری است با منابع تاريخی و ميراث فرهنگي ارزشمند و جغرافيا و جاذبه های طبيعی و گردشگری بسيار كه جزو ده كشور جهان مي باشد و تركيه نيز در ساليان جديد به يكی از قطب های گردشگری تبديل شده است و مردم ايران با علاقه مندي به تركيه سفر می نمايند و سالانه قريب به دو ميليون گردشگر از ايران به تركيه سفر مي كند ولی متاسفانه مردم تركيه به دليل عدم شناخت از جاذبه های گردشگری به صورت محدود به ايران سفر مي نمايند.
رايزن فرهنگی ايران با ابراز اميدواری از اينكه برگزاری اين نمايشگاه و حضور ايران در اين رويداد فرصتی برای معرفی ايران باشد، گفت: مي خواهند با معرفي بيشتر ايران و ارائه تسهيلات لازم؛ توسعه زير ساخت هاي گردشگری، ارائه بسته های مناسب گردشگری حضور گردشگران دو كشور متوازن شود.
صفرخانی به سفر اخير حسن روحانی رئيس جمهوری كشورمان، و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگی؛ صنايع دستی و گردشگری در روزهای اخير و گفتگو با رئيس جمهور و مقامات تركيه در خصوص توسعه همكاری ها در زمينه گردشگری و همچنين برگزاری كميسيون مشترك دو كشور با حضور مقامات عالي رتبه و حضور معاون گردشگری ايران و ملاقات با شركت های گردشگری در آنكارا گفت: مسئولين ايرانی به توسعه روابط بويژه در حوزه توريسم با تركيه اهميت می دهند.
وی افزود: ايران مي تواند در توسعه صنعت گردشگری از تجارب ارزنده تركيه در زمينه گردشگري استفاده كرده و از حضور سرمايه گذاران حوزه توريسم در زمينه های توسعه گردشگری و ساخت هتل در ايران استقبال خواهد كرد.
معاون وزير فرهنگ و توريسم و ساير مقامات تركيه با حضور در غرفه ايران از نزديك با جاذبه های گردشگری ايران و شهرهای ايران و ميراث فرهنگي كشورمان با توضيحات رايزن فرهنگی آشنا شدند.
غرفه 150 متر مربع رايزني فرهنگی با استند ها و بنرهاي بزرگ آثار تاريخی ايران نظير تخت جمشيد، ميدان آزادی، حافظيه، طوس، سي و سه پل اصفهان و عكس هايي از جاذبه هاي گردشگري ايران، كتاب هاي گردشگري به زبان های تركی و انگليسی، صنايع دستی و هنری ايران زمين و پخش فيلم معرفی ايران اسلامی تزيين شده است.
خاورم/2011**1566

انتهای پیام /*

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *