جنگنده های ترکیه ۹ هدف داعش را بمباران کردند

 جنگنده های ترکیه ۹ هدف داعش را بمباران کردند

ارتش ترکیه مدعی حمله این کشور به الباب شد

خات نیوز- ستاد فرماندهی ارتش ترکیه ادعا کرد که جنگنده های ترکیه سه شنبه شب مناطقی از الباب را که در کنترل گروه تکفیری تروریستی داعش قرار دارد، مورد حمله قرار داده و ۹ هدف را از بین برده.

به گزارش خات نیوز ستاد فرماندهی ارتش ترکیه بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد این عملیات در محدوه ساعت ۲۱:۵۴ ۲۱:۱۲ به وقت ترکیه صورت گرفته است.

بنابر این اطلاعیه، عملیات در پی دریافت اطلاعات لحظه ای از منطقه، صورت گرفته و طی آن چهار پناهگاه، سه قرارگاه و یک مرکز تجمع تروریست ها و یک دستگاه تانک هدف گرفته شده و از بین رفته است.

جنگنده های ترکیه سالم به پایگاه های خود باز گشته اند.

این عملیات در حالی انجام می شود که چند هفته است نیروهای این کشور به همراه عناصر موسوم به ارتش آزاد سوریه، در محاصره الباب می باشند ولی پیشرفتی در این عملیات گزارش نشده است.

ترکیه از ۲۴ اوت گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده و به گفته ارتش این کشور تا کنون نزدیک به دو هزار کیلومتر در منطقه از عناصر تروریستی داعش و سایر عناصر تروریستی پاکسازی شده است. ترکیه بر آن است تا منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر و عمق ۵۰ کیلومتر ایجاد کند.

آنکارا با ادعای اینکه وجود عناصر تروریستی داعش و گروههای PYD – YPG تهدیدی علیه امنیت ملی و مرزهای بین المللی این کشور است، تاکید دارد این منطقه را از عناصر تروریستی پاکسازی و منطقه ای امن برای اسکان آوارگان سوری ایجاد خواهد کرد.

از نظر ترکیه PYD – YPG شاخه ای از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) است و این کشور بیم آن دارد که این گروهها منطقه خودمختاری را در شمال سوریه تشکیل داده تمامیت ارضی و امنیت ملی این کشور را به مخاطره بیندازند ایرنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *