حمله میکروبی کابوس تازه داعش برای اروپا

حمله میکروبی کابوس تازه داعش برای اروپا

خبرگزاری خات: وقوع چند مورد تجاوز جنسی در آلمان و نروژ و وقوع حملات تروریستی در ترکیه و اندونزی و اخباری مبنی بر احتمال خرابکاری میکروبی داعش کافی بود تا بیش از ۴۰ نماینده حزب حاکم آلمان، نامه سرگشاده‌ای در انتقاد از آنگلا مرکل منتشر کنند.
به گزارش خبرگزاری خات، مسئولان یکی از مراکز پذیرش پناهجویان در نروژ گزارشی را دیروز به پلیس تحویل دادند که نشان می‌‌دهد یک پسر سه ساله مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است. این اولین بار نیست که چین گزارش‌هایی از پناهجویان سوری و عراقی در اروپا منتشر می‌شود. چندی پیش تجاوز تعداد زیادی از مردان به ظاهر مهاجر به زنان در شب آغاز سال نو بلافاصله به یک بحث سیاسی علیه دولت مرکل تبدیل شد، کسی که بیش از هر سیاستمدار اروپایی بر طبل استقبال از موج حرکت مهاجران به سمت اروپا از تابستان گذشته می‌کوبید.

گزارش جدید نشان می‌دهد مرکز پذیرش مهاجران با نام Forus Akuttinnkvartering در شهر استونگر نروژ، روز ششم ژانویه را با رخدادی تلخ پشت سر گذاشته است. این مرکز حدود 800 مهاجر را در خود جای داده است و پلیس محلی می‌گوید فعلاً هیچ کدام از مهاجران را به عنوان مظنون در نظر نگرفته و بازجویی نکرده است. کودک را به یک درمانگاه محلی برده و سپس به بیمارستان علوم پزشکی استونگر منتقل کردند تا تحقیقات پرونده در مورد وی صورت گیرد. اگر گزارش یادشده صحیح باشد، رئیس پلیس اظهار داشته که تحقیقات به صورت جدی در رابطه با مهاجران این مرکز آغاز می‌‌شود.

این رخداد در کنار تجاوزی که پیش‌تر در آلمان اتفاق افتاد و انفجارها و حملاتی که ترس فراگیر را در یکی‌دو‌ روز گذشته به استانبول و جاکارتا آورد،‌ دول اروپایی را روز به روز نسبت به سیاست پذیرش مهاجران بدبین‌تر می‌کند. گزارش‌ها و فیلم‌های اولیه نشان می‌‌‌‌دهد در ترکیه و اندونزی عاملان حادثه از میان مهاجران بوده‌اند. حتی فردی با نام عمر فرج سعید که در هیوستون آمریکا به جرم ساخت مدارهای الکترونیک جهت استفاده در بمب‌هایی که گفته می‌شود قرار بود توسط گروه‌‌های تندرو در مراکز فروش موسوم به مال منفجر شود، یک مهاجر عراقی است که سال 2009 میلادی میهمان هوستون شده بود. این تجدید‌نظر در سیاست‌ دول اروپایی وقتی جدی‌تر می‌شود که گزارش‌ها نشان از آمادگی داعش برای حمله میکروبی در اروپا دارد.

تجاوز جنسی و حمله میکروبی

مهاجران در اردوگاه‌های اروپا از طرق مختلف با فرهنگ جدید آشنا می‌شوند و زبان کشور میزبان را می‌آموزند

اخبار غیررسمی و برخی تصاویر حاکی است نیروهای داعش به آزمایش مواد میکروبی و حمله شیمیایی در مناطق کردنشین می‌پردازند. پوست قربانیان به طرز عجیبی تغییر شکل داده است. این مواد که «بی‌رنگ و بی‌بو» هستند،‌ داعش را یک قدم به پیش می‌برد زیرا بدون امکان شناسایی و حتی از طریق افرادی که خود بیخبرند، می‌تواند یک ماده کشنده را در مراکز شلوغ منتشر کند. این تمرین‌ها ممکن است در جای دیگری مانند سوریه انجام شود اما در میان سیل مهاجران، احتمال دارد افراد مجرب و آماده‌ به انجام عملیات تروریستی میکروبی نیز به اروپا یا آمریکا وارد شوند. سینما‌ها و مراکز خرید، شاید اولین اهداف چنین عملیاتی باشند. یک میلیون مهاجر غیرقانونی در اروپا هستند که با توجه به موج اخیر، 38% آنها را سوری‌‌ها تشکیل می‌دهند.

irantr.com
گروه های مخالف مهاجران در کمپین های خود هشدار می دهند که اروپا خانه پناهجویان نخواهد بود

اگر سوریه، عراق و لیبی تا کنون ناآرام باقی مانده است،‌ شاید برای حفظ یک محیط با امکانات کامل انجام چنین آزمایش‌هایی و به دور از نظارت دقیق دولتی است. نباید از فرصتی که شبکه‌‌های اجتماعی برای هماهنگی و انتقال تجربیات خطرناک میان نیروهای افراطی در کشورهای مختلف ایجاد می‌‌کند، غافل بود. خطر حتی متوجه ایران و ایرانیان نیز هست، زیرا گازهای مخرب از طریق پوشاک وارداتی نیز منتقل می‌شود. 15‌% از زنان مهاجر سوری در ترکیه، باردار هستند و این یعنی کشوری که تعاملات تجاری بالایی با ایران دارد، حتی در صورت انحلال داعش، فرصت مناسبی را در اختیار نیروهای داعش برای نفوذ و انجام عملیات تروریستی قرار خواهد داد.
بر اساس آنچه گفته شد و با توجه به اینکه فرانسه و آلمان به دلیل جلوگیری بریتانیا از ورود حدود 100 هزار مهاجر در سال گذشته میلادی،‌ مملو از مهاجران ناراضی شده‌‌اند، دولت این دو کشور به تکاپو افتاده‌‌‌اند تا از خطرات حضور داعشی‌ها در میان مهاجران پیش‌گیری کنند.

فرانسه سه انجمن تندرو را که در مساجد به تحریک مسلمانان به جهاد علیه کفار می‌پرداختند،‌ تعطیل کرده است. برنارد کازانوو می‌گوید مسجد Lagny-sur-Marne سالها محل تربیت نیروهای جهادی بوده است. حتی گلوله‌های کلاشینکف در بازرسی از مراکز یادشده کشف شده است. حمومی محمد از مسئولان مسجد و 10 تن از اهالی آن، سال 2014 میلادی به مصر رفته بودند. گفته می‌شود وی مغز متفکر این مساجد برای تربیت نیروهای افراطی بوده است. نام یکی انجمن‌های تعطیل‌شده، Retour aux Sources به معنای «بازگشت به اصول و ریشه‌ها» بوده است.

استفان لوفول گفته است «مبارزه با خطبایی که نفرت را در جامعه ترویج می‌‌کنند، به صورت فراگیر ادامه خواهد داشت». کازانوو وزیر کشور هم از اخراج 30 روحانی افراطی در طول یک سال گذشته خبر داده است.

irantr

سه انجمن اسلامی در فرانسه، منحل شد و مراکز آنها مورد بازرسی قرار گرفت

در آلمان نیز بیش از 40 نماینده مجلس که عضو حزب دموکرات مسیحی، یعنی حزب حاکم هستند، نامه سرگشاده‌ای در انتقاد از آنگلا مرکل امضا و منتشر کرده‌اند. آنها خواهان بستن مرزها به روی مهاجران و پناهجویان هستند. آنها همچنین طرحی را در همین مورد تهیه کرده‌اند تا در همایش آینده حزب حاکم در 26 ژانویه به رأی بگذارند. این موج که تازه به پارلمان رسیده است، از شهر کلن آغاز شد، جایی که به گزارش یورونیوز، گروههای متعددی از مردان جوان با دوره کردن دخترها در اطراف کلیسای «دُم»، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

مهاجمان که ظاهرا تحت تاثیر مصرف الکل بوده اند، چهره ای خاص شهروندان کشورهای عربی شمال آفریقا داشته اند و بین خود به زبان فرانسه صحبت می کرده اند. در شهرهای دیگر آلمان نظیر اشتوتگارت و هامبورگ هم موارد مشابهی گزارش شده است. تا کنون حدود 650 تن از زنان در مورد اتفاقات آن شب به پلیس آلمان شکایت کرده‌‌اند که 45% آنها شامل آزار جنسی بوده است.

irantrnews

استقبال مرکل از پناهجویان و سیاست های او در این زمینه حالا برایش دردسرساز شده است

پس از آن، افکار عمومی آلمان به شدت متأثر شد و راهپیمایی بزرگی توسط جنبش راست‌گرای PEGIDA (جنبش اروپاییان وطن‌پرست علیه اسلامی‌سازیِ غرب) به راه افتاد. آلمان هم‌اکنون نیز روزانه صدها مهاجر را از مرزهای خود می‌راند، یعنی کسانی که می‌‌خواهند از اتریش وارد آلمان و سپس دانمارک یا سوئد شوند و در آن کشورها تقاضای پناهندگی کنند. این اقدام دولت آلمان با توجه به قوانین اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد که بر طبق آن، هر مهاجر باید در اولین کشوری که وارد شد، تقاضای پناهندگی کند.

irantrnews

شب آغاز سال نو، اتفاقات تلخی برای چند زن در این مکان یعنی اطراف کلسای دُم افتاد. پس از آن بسیاری از مردم آلمان به سیاست‌های مرکل برای پذیرش مهاجران «نه» گفتند تا جایی که صدای هم‌حزبی‌هایش هم بلند شد

ir
مرکل ماه گذشته در همایش حزب دموکرات مسیحی به اشتباه خود در پذیرش بیش‌ازحد مهاجران اعتراف کرد و وعده داد تعداد مهاجران ورودی را کاهش خواهد داد. به نظر می‌رسید با توجه به آن سخنرانی، دیگر نیازی به امضای نامه علیه سیاست‌‌های وی نباشد اما فشار افکار عمومی در نتیجه حوادث کلن آنچنان بالا گرفته است که اعضای این حزب چاره‌ای جز مبراکردن خود از این اتهام ندیده‌‌اند.

پس از آنکه مشخص شد برخی از عاملان وقایع تلخ کلن از مهاجرانی بوده‌اند که درخواست پناهندگی آنها رد شده است، پیتر تاوبه دبیر کل حزب حاکم نیز در مصاحبه با روزنامه آلمانی Rheinische Post خواهان اخراج هزار مهاجری شده است که روزانه از میان تقریباً دو هزار پناهجو توسط دولت آلمان دیپورت می‌شوند اما از کشور خارج نمی‌شوند. دلیل ماندگاری آنها در آلمان، قانونی است که به دولت اجازه نمی‌دهد مهاجران دیپورت‌شده را به کشورهایی که زندگی آنها در خطر خواهد بود (مانند سوریه در این مورد) بازگردانند اما واقعیت آن است که ماندن آنها در آلمان هم به دلیل تعداد زیاد آنها، کم‌خطرتر نیست.
محبوبیت مرکل به شدت افت کرده است

تاوبه با وجود حمایت از سیاست مرکل گفت «پرسش‌ها و انتظارات زیادی در مورد مسیر پیش‌روی ما وجود دارد. داریم بر روی آن کار می‌کنیم». وی ادامه داد:«صدها هزار تن از مهاجران کمک‌های صمیمانه دولت آلمان را پذیرفتند، زبان آلمانی را می‌آموزند و می‌خواهند در جامعه ادغام شوند. اما کسانی که از این فرصت استفاده نمی‌‌کنند، یک پیام برای آنها داریم: شما نمی‌توانید اینجا بمانید.

منبع:مشرق

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *