داستان زندگی وزیر توریسم ترکیه

داستان زندگی وزیر توریسم ترکیه

وزیر توریسم ترکیه؛ تورلیدری که گردش‌گری را متحول کرد

داستان زندگی وزیر توریسم ترکیه
به گزارش خات نیوز قابلیت‌ها و شناخت صفر تا صدی محمت ارسوی از کار گردش‌گری سبب شد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بدون نگاه سیاسی از سال ۱۳۹۷ او را به عنوان وزیر توریسم ترکیه منصوب کند

امیر حسین جعفری

دیروز – پنجم مهر – روز جهانی گردش‌گری بود و چون در ترکیه هستم مایلم کمی دربارۀ داستان زندگی وزیر توریسم ترکیه بنویسم:

محمت ارسوی وزیر توریسم ترکیه است. اما او کیست‌؟ محمت (محمد) و مورات (مراد ) برادران دوقلو در سال ۱۳۴۸ خورشیدی در استانبول به دنیا آمدند.

محمت (محمد)، از ۱۸ تا ۲۲ سالگی همزمان با تحصیل در رشته بازرگانی به زبان انگلیسی، تورلیدری هم می کرد. او که علاقۀ وافری به لیدری (مدیریت تور) داشت و در سال ۱۳۷۰ در ۲۲ سالگی به همراه برادرش شرکت “Ersoy Turistik Servisleri” (ETS) همان ets معروف – را تاسیس کردند و‌ موفق به یک رشد فوق‌العاده در گردشگری ترکیه شدند. آن هم درست در زمانی که اقتصاد ترکیه در افول بود و از تورم شدید رنج می برد.

شرکت دیدیم تور در ۱۳۷۸ در این گروه تاسیس شد، هواپیمایی اطلس جت هم سه سال بعد وباز توسط این دو برادر.

هر روز اتفاق تازه ای در گردشگری ترکیه و بعد هم ساخت هتل های متعدد از جمله برترین هتل آنتالیا یعنی مکس رویال بلک و کمر با برترین سرویس هتل داری جهان و اکنون نیز برترین تورگردان داخلی ترکیه اند.

همه این قابلیت‌ها و شناخت صفر تا صدی محمت ارسوی از کار گردش‌گری سبب شد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بدون نگاه سیاسی از سال ۱۳۹۷ او را به عنوان وزیر توریسم ترکیه منصوب کند با پشتوانۀ 30 سال سابقه لیدری ، مدیر توری ، مدیرعاملی آژانس ، مدیر ایرلاین ، مدیر هتل و حضور در بیش از صد کشور جهان و شناخت کامل‌…

حالا وزیر توریسم همه فن حریف کاری کرده که ترکیه جزء اولین کشورهای توریست پذیر پساکرونا باشد و هم اکنون مملو از توریست. هر روز هتل تازه‌ای افتتاح می شود و خط پروازی جدیدی به مقصد کوچکترین شهرهای جهان برقرار.

دریغا که ایران ما هم پتانسیل های فراوان دارد و ما تنها از یک درصد ظرفیت گردشگری کشور استفاده می‌کنیم.

قابلیت‌ها و شناخت صفر تا صدی محمت ارسوی از کار گردش‌گری سبب شد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بدون نگاه سیاسی از سال ۱۳۹۷ او را به عنوان وزیر توریسم ترکیه منصوب کند.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *