داعش گذرنامه جعلی صادر می‌کند

داعش گذرنامه جعلی صادر می‌کند

به گزارش خبرگزاری ایران تی آر به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع امنیتی این کشور اعلام کردند گروه تروریستی داعش امکاناتی در اختیار دارد که می‌تواند گذرنامه تقلبی چاپ کند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز اعلام کرد: گزارشی که از سوی بخش اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا متشر گردید، حاکی است تروریست‌های داعش پس از آنکه شهر دیرالزور را تابستان گذشته تصرف کردند، به دستگاه‌هایی دست یافتند که می‌توانند گذرنامه‌های سوری که شباهت زیادی به گذرنامه‌های اصل دارد، چاپ و تکثیر نمایند.

بر اساس این گزارش 17 صفحه‌ای، مرکز دیگری نیز برای چاپ گذرنامه در شهر رقه مرکز خودخوانده حکومت تروریست‌های داعش وجود دارد.

وقتی داعش گذرنامه جعلی صادر می‌کند
وقتی داعش گذرنامه جعلی صادر می‌کند

گذرنامه چاپ شده در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه که در سال 2015 در استانبول کشف و ضبط شده است.

در این گزارش آمده است: «از 17 ماه پیش و پس ازآنکه داعش کنترل شهرهای دیرالزور و رقه را به دست گرفت، این احتمال وجود دارد تا افرادی با گذرنامه‌های سوری که در این دو شهر چاپ شده است، به امریکا سفر کرده باشند.»

جیمز کومی، رئیس اداره تحقیقات مرکزی آمریکا موسوم به اف‌بی‌ای، چهارشنبه گذشته و برای اولین بار در جلسه پرسش و پاسخ مجلس نمایندگان ابراز نگرانی مقامات ارشد امنیتی آمریکا درباره این موضوع را اعلام کرد.

کومی در این جلسه گفت: «سازمان‌های اطلاعاتی از اینکه داعش توانایی چاپ گذرنامه تقلبی دارد، نگران هستند.»

جان کوهن، از مقامات سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا، در این باره می‌گوید: «آگر داعش به توانایی چاپ گذرنامه‌های اصل دست یافته است و یا دستگاه‌هایی دراختیار دارد که گذرنامه‌های قانونی چاپ نماید، این به منزله آن است که امنیت امریکا در معرض خطر بزرگی قرار دارد.»

پیشتر گذرنامه‌های تقلبی سوری در اروپا کشف شده بود، که از آن جمله می‌توان به کشف دو گذرنامه‌ تقلبی عوامل حمله‌های تروریستی پاریس در ماه گذشته اشاره کرد. این دو عامل انتحاری با گذرنامه‌های تقلبی به همراه پناهجویان وارد اروپا شده بودند.

در گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین آمده است: «داشتن گذرنامه‌ نقلبی در سوریه آن چنان رایج شده است که سوری‌ها داشتن چنین چیزی را غیرقانونی نمی‌دانند.»

در این گزارش همچنین آمده است: «گذرنامه‌ تقلبی سوری را می توان به قیمت 200 تا 400 دلار تهیه کرد و زدن تاریخ اعتبار بر روی آن نیز قیمتی مشابه دارد.»

در گزارش بخش اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی امریکا آمده است سرنوشت گذرنامه‌های سفید و دستگاه‌های چاپ گذرنامه‌ مفقود شده در دیرالزور نامعلوم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *