درخشش ترکیه در جذب کشتی‌های گردشگری کروز

درخشش ترکیه در جذب کشتی‌های گردشگری کروز

به دنبال آغاز سفرهای مجدد کشتی‌های کروز شرکت‌های مهم گردشگری در سال های 2019 و 2020 به بنادر ترکیه، این بخش را مجدد به روزهای اوجش خواهند رساند.

به گزارش خات نیوز به دنبال سفر کشتی گردشگری کروز متعلق به شرکت بزرگ MCS، شرکت‌های نروژیان کروز، رویال کاربیان، هلند آمریکا لاین، نیز طی دو سال آینده بنادر ترکیه را به عنوان مقصد کشتی های خود انتخاب کرده اند.

بر اساس داده‌های مدیرت کل سازمان تجارت دریایی، در نیمه نخست امسال 86 کشتی کروز حامل 45 هزار و 917 سرنشین در 10 بندر ترکیه پهلو گرفته است.

از این شمار، 59 فروند کشتی کوش آداسی را مقصد خود قرار داده اند. یکی از دلایل اصلی انتخاب این نوع سفرهای توریستی از سوی گردشگران با این کشتی ها در کنار بهره مندی از دریا و آفتاب، تورهای فرهنگی بوده و به همین دلیل وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه برای افزایش شمار تردد این کشتی ها به ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهد.

همچنین نهادهای مدنی و اتاق های تجاری و کاری تلاش هایشان را در زمینه معرفی بیشتر ظرفیت های ترکیه در این زمینه را افزایش داده اند.

یوسف اوزتورک، رئیس اتاق تجارت دریایی در گفتگو با خبرنگار آناتولی با تاکید بر اهمیت پهلو گرفتن کشتی‌های کروز در بنادر ترکیه، گفت: درک جهانی در زمینه گردشگری تغییر یافته است. گردشگران به جای سواحل خواهان بازدید از اماکن تاریخی و چشیدن غذاهای لذیذ و جدید هستند.

خبرگزاری آناتولی

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *