درگیری پلیس ترکیه با دانشجویان 

درگیری پلیس ترکیه با دانشجویان

پلیس ترکیه با دانشجویان معترض به انتصاب یک رئیس جدید برای یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور درگیر شد.

درگیری پلیس ترکیه با دانشجویان 

به گزارش خات نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در حکم روز شنبه خود ملیح بولو را که دکتری مدیریت اقتصاد دارد به ریاست دانشگاه بغازیچی در استانبول منصوب کرد.

این اقدام با اعتراضات دانشجویان و استادان روبرو شد و تصاویری در رسانه‌های اجتماعی نشان داد که صدها دانشجو پلاکاردهایی در دست داشته و خواستار برکناری وی شده‌اند.

آنها فریاد می‌زدند ملیح بولو رئیس ما نیست و ما یک رئیس منصوب شده دولتی نمی‌خواهیم.

برخی از دانشجویان هم موفق شده بودند وارد محوطه محصور شده دانشگاه شوند. تصاویر دیگری هم منتشر شد که نشان می‌داد دانشجویان با نیروهای امنیتی در ورودی محوطه دانشگاه درگیر شده‌اند.

پلیس استانبول هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

بولو که رسانه‌های ترکیه او را کاندیدایی از سوی حزب حاکم این کشور برای انتخابات پارلمانی ۲۰۱۵ معرفی کرده‌اند، نخستین رئیس دانشگاه انتخابی خارج از دانشگاه از زمان کودتای ۱۹۸۰ در ترکیه است.

دانشجویان در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نوشته‌اند: ما این انتصاب را که نقض آشکار آزادی آکادمیک و استقلال علمی و همچنین نقض ارزش‌های دموکراتیک دانشگاه ماست، نمی‌پذیریم. این انتصاب یک مورد دیگر از اقدامات ضد دموکراتیک از ۲۰۱۶ است.

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم پس از نشستی به ریاست اردوغان در یک نشست خبری مساله نقض آزادی آکادمیک را در انتصاب این فرد برای دانشگاه بغازیچی رد کرد.

رویترز

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *