دستگیری پناهجویان غیرقانونی در ترکیه

دستگیری پناهجویان غیرقانونی در ترکیه

ماموران امنیتی ترکیه 272 مهاجر و پناهجوی خارجی را که قصد عبور غیرقانونی به یونان و بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی از طریق ترکیه را داشتند، طی هفته گذشته در آب های دریای اژه و شهرهای مختلف این کشور دستگیر کردند.

به گزارش خات نیوز، پناهجویان دستگیر شده تبعه کشورهای افغانستان، اریتره، پاکستان، سوریه، لیبی، بورکینافاسو، سنگال، توگو و آنگولا بودند.

بنا بر اعلام این رسانه، ماموران پلیس ترکیه مهاجران را در آب های دریای اژه نزدیک سواحل شهرستان دیکیلی استان ازمیر و شهرهای سیواس و حاتای دستگیر کرده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس قرارداد بین ترکیه و اتحادیه اروپا که در سال گذشته میلادی به امضا رسید، مقرر شده است که ترکیه جلوی مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا را بگیرد.

در سال 2015 و پیش از امضای این قرارداد، بیش از یک میلیون پناهجو از مسیرهای دریایی و زمینی عازم کشورهای اروپایی شدند و صدها نفر از آنها در مسیر مهاجرت در دریا و رودخانه ها غرق شده و جان خود را از دست دادند.

سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه مابین ترکیه و یونان از جمله معابر دریایی انتقال پناهجویان و از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و یونان محسوب می شود

انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.

انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *