دستگیری کلاهبرداری اینترنتی ساکن ترکیه در ایران

دستگیری کلاهبرداری اینترنتی ساکن ترکیه در ایران

خات نیوز- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یکی از اعضای اصلی یک باند کلاهبرداری اینترنتی که ساکن کشور ترکیه بود، به محض ورود به بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری کلاهبرداری اینترنتی ساکن ترکیه در ایران

همه احتمالات تردد او به کشور مدنظر قرار گرفت و پس از چندین ماه کار اطلاعاتی فشرده، به محض ورود متهم به کشور و حضور مخفیانه او در استان، بعد از هماهنگی با مقام قضائی، در مخفیگاهش واقع در یکی از محله های شهر بوشهر با همکاری ویژه عوامل کلانتری ۱۳ جلالی این شهر شناسایی، دستگیر و با صدور قرار مناسب قضائی روانه زندان شد.

به گزارش خات نیوز؛ سردار حیدر سوسنی اظهار کرد: چندین نفر مالباخته از پارسال به پلیس فتا مرکز استان مراجعه و اعلام کردند که موجودی حساب های بانکی آن‌ها به دست افرادی ناشناس و به صورت اینترنتی، برداشت شده است که در تحقیقات اولیه مشخص شد تمام وجوه حاصل از جرائم به چند شماره حساب خاص منتقل شده است و متهم یا متهمان نیز از یک شماره همراه مشخص استفاده کرده‌اند.

وی افزود: پس از احضار صاحب شماره حساب و تلفن همراه، معلوم شد که این شماره حساب بانکی و شماره همراه در اختیارش نبوده است و از سرنوشت آنها اطلاعی ندارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: با پیگیری سرنخ های دیجیتال مجرمانه، هویت واقعی متهم اصلی که از بستگان صاحب حساب بود شناسایی و مشخص شد که متهم بوشهری و ساکن خارج از کشور است و تمامی برداشت‌ها و سرقت‌های اینترنتی از سوی اعضای یک باند از همدستان این فرد که همگی ساکن کشور ترکیه هستند، در قالب طراحی درگاه‌های بانکی و درگاه‌های خرید جعلی صورت گرفته است.

سوسنی تصریح کرد: بررسی تکمیلی نشانگر این موضوع بود که متهم، در حداقل ۳۵ فقره پرونده با موضوع برداشت اینترنتی غیرمجاز از طرف مراجع قضائی ۲۰ استان تحت تعقیب است و تقریبا با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری متواری شده است.

وی بیان کرد: با ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا و انسداد مسیرهای ارتکاب جرم این متهم، همه احتمالات تردد او به کشور مدنظر قرار گرفت و پس از چندین ماه کار اطلاعاتی فشرده، به محض ورود متهم به کشور و حضور مخفیانه او در استان، بعد از هماهنگی با مقام قضائی، در مخفیگاهش واقع در یکی از محله های شهر بوشهر با همکاری ویژه عوامل کلانتری ۱۳ جلالی این شهر شناسایی، دستگیر و با صدور قرار مناسب قضائی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به میزان بالای جرائم ارتکابی او و سایر اعضای باند و همچنین میزان بالای وجوهی که از این طریق از حساب های مالباختگان به سرقت رفته است، تحقیقات و بررسی‌های پلیسی و قضائی تا روشن شدن تمامی زوایای اعمال مجرمانه این افراد ادامه خواهد داشت.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *