رئیس دیانت ترکیه از دیدار با رهبر انقلاب به نیکی یاد کرد

رئیس دیانت ترکیه از دیدار با رهبر انقلاب به نیکی یاد کرد

شیخ محمد گورمز از دیدار با رهبر انقلاب که همراه با دیگر شرکت‌کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی انجام شد، به نیکی یاد کرد و گفت: در فرصت کوتاه، نکاتی رد و بدل شد و از بیانات ایشان بهره بردیم. از اینکه این فرصت دیدار برای ما پیش آمد، تشکر می‌کنم.
به گزارش خبرگزاری ایران تی آر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیکدلی سفیر و حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا با حضور در محل پاویون دولت فرودگاه آنکارا، از محمد گورمز، رییس سازمان دیانت ترکیه که از سفر به ایران باز می‌گشت، استقبال کردند.

گورمز در صحبت‌های خود خطاب به سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، سفر به ایران را سفر پربرکت، مؤثر و ارزشمند خواند.

وی همچنین از کنفرانس وحدت اسلامی به عنوان همایشی بسیار ارزشمند که موجب مودت و محبت بین مذاهب شده است، یاد کرد.

گورمز از آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، بابت استقبال در فرودگاه و همچنین برنامه‌ریزی‌های مناسب کنفرانس وحدت و فراهم کردن زمینه سخنرانی خود در روز اول کنفرانس، قدردانی کرد.

رییس سازمان دیانت ترکیه در این باره گفت: سازمان‌دهی، برنامه، نشست‌ها و پانل‌های کنفرانس وحدت اسلامی و موضوعات آن که به چالش‌های جهان اسلام برمی‌گردد، مناسب طراحی شده بود و إن شاءالله مؤثر خواهد بود. همچنین در کنفرانس، زمینه مناسبی برای دیدار و گفت‌وگو با برخی از علمای اهل سنت و تشیع فراهم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دیدار خوبی با آقای ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتیم. در ضیافت شام این سازمان هم امکان هم‌صحبتی با آیت‌الله تسخیری فراهم شد که مایه خرسندی است.

گورمز در ادامه با اشاره به دیدار با حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سفر به قم و دیدار و گفت‌وگو با برخی از مراجع تقلید عظام و همچنین رییس دانشگاه المصطفی را ارزشمند توصیف کرد. وی در این خصوص اظهار کرد: ملاقات با آیت‌الله جوادی‌آملی، بسیار ملاقات استئنائی بود. ایشان مرد علم و معرفت و مردی فرهیخته و عام است.

وی افزود: دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز بسیار سودمند و ارزشمند بود و گفت‌وگوی خوبی بین ما انجام شد. با نگاه تفسیری ایشان آشنا شدیم و دانستیم که نگاه وحدت و تقریبی ایشان، نیز بسیار ارزشمند است.

رییس سازمان دیانت ترکیه همچنین به دیدار و گفت‌وگوی خود با حجت‌الاسلام قمی، معاون بین‌الملل دفتر رهبری و مهدی مصطفوی، اشاره کرد و گفت: در این دیدار در خصوص مباحث جدی در خصوص ایران و ترکیه بحث شد و مقرر شد تا برنامه‌های کاری مناسبی در این باره طراحی کنیم.

وی از دیدار با مقام معظم رهبری که در جلسه عمومی و همراه با دیگر شرکت‌گنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی انجام شد، به نیکی یاد کرد و افزود: در فرصت کوتاه، نکاتی رد و بدل شد و از بیانات ایشان بهره بردیم. از اینکه این فرصت دیدار برای ما پیش آمد، تشکر می‌کنم.

خبرگزاری فارس

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *