رایزنی وزرای کشور ترکیه و ایران

رایزنی وزرای کشور ترکیه و ایران

خات نیوز- وزیر کشور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود گفت: ایجاد امنیت درون‌زا در منطقه، مسوولیت مشترکی است که بر عهده دو کشور است.

رایزنی وزرای کشور ترکیه و ایران

به گزارش خات نیوز: احمد وحیدی در گفت‌وگوی تلفنی با «سلیمان سویلو» همتای ترک خود ضمن آرزوی بهروزی برای ملت دوست و برادر ترکیه اظهار امیدواری کرد تا در دوره پیش رو با تلاش مشترک، روابط گسترده‌تری میان دولت‌ها و ملت‌های دو کشور پایه ریزی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دولت ابراهیم رییسی، سیاست همسایگی و ارتقاء روابط همسایگی را سیاست قطعی خود می داند و ما این سیاست را نه فقط به عنوان یک جبر جغرافیایی بلکه یک ضرورت فرهنگی اعتقادی عمیق، بین دو کشور می‌دانیم.

وحیدی در این گفت‌وگوی تلفنی، ایران و ترکیه را دو قدرت مهم منطقه توصیف کرد که می‌توانند نقش مهمی در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه روابط تاریخی، عمیق، تمدنی و فرهنگی ایران و ترکیه، دوستی بسیار ارزشمندی را بین دو کشور و دو ملت برقرار کرده است، خواستار تدوین و طراحی یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری دو کشور شد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، مرزهای دو کشور را مرزهای دوستی توصیف و تصریح کرد: مرزهای ایران و ترکیه؛ مرزهای تبادلات فرهنگی و اقتصادی و مرزهای همبستگی است.

وحیدی با دعوت از سویلو برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد در دیدار با وزیر کشور ترکیه در تهران، پیرامون ادامه و تعمیق همکاری ها و نیز تدوین نقشه راه این روند، گفت وگو های بیشتری بین وزاری کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه صورت پذیرد.

سلیمان سویلو نیز در این تماس تلفنی، با اشاره به روابط خوب و گسترده ایران و ترکیه، ضرورت تقویت و توسعه همکاری‌های دو وزارت کشور ایران و ترکیه را مورد توجه قرار داد و برای برنامه‌ریزی مشترک این روند ابراز تمایل کرد.

وزیر کشور ترکیه با تبریک آغاز به کار احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری در حوزه های مختلف گفت: امیدوارم دست در دست هم، مسیر همکاری ها را به سود دو ملت به پیش ببریم.

سویلو در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سوابق دوستی عمیق و تاریخی ایران و ترکیه ابراز امیدواری کرد تا روابط دو کشور و دو ملت رو به توسعه باشد و همچنین وی آمادگی خود را برای سفر به ایران و گفت‌وگوهای بیشتر با هتمای ایرانی در هفته های پیش رو ابراز داشت.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …