رشد اقتصاد ترکیه در سال جاری 5.1 درصد اعلام شد

رشد اقتصاد ترکیه در سال جاری 5.1 درصد اعلام شد

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری همانند سه ماهه اول و حدود 5.1 درصد رشد داشته است.

به گزارش خات نیوز، پیش از این و در اوایل سالجاری میلادی، رشد اقتصادی ترکیه حدود سه درصد پیش بینی شده بود.

مرکز آمار ترکیه روز دوشنبه با انتشار گزارش دوره ای خود اعلام کرد: شاخص زنجیره ای حجم تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5.1 درصد رشد کرده است.

بنا به اعلام این مرکز رسمی، درآمد ناخالص حاصل از تولید داخلی ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16.3 درصد افزایش داشته و به 734 میلیارد و 211 میلیون لیر(215 میلیارد و 311 میلیون دلار) رسیده است.

بر اساس آمار اعلام شده، شاخص زنجیره ای حجم ارزش افزوده بخش کشاورزی در سه ماه دوم امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 4.7 درصد، بخش صنعت 6.3 و بخش عمران 6.8 درصد رشد داشته است.

مرکز آمار ترکیه ارزش افزوده بخش خدمات این کشور در فعالیت های تجارت، حمل و نقل، گردشگری و خدمات عمومی را نیز 5.7 درصد اعلام کرد.

همچنین بر اساس آمار اعلام شده، میزان صادرات و ارائه خدمات مالی در سه ماه دوم امسال با 10.5 درصد رشد و میزان واردات این کشور نیز 2.3 درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار ترکیه میزان رشد اقتصادی ترکیه در سال گذشته میلادی را 3.2 درصد اعلام کرد و در گزارش خود آورد: در سال گذشته میلادی 2 هزار و 608 میلیارد و 526 میلیون لیر (765 میلیارد دلار) هزینه جاری تولید در ترکیه بوده و صنایع تولیدی 16.6 درصد از این میزان را به خود اختصاص داده است.

همچنین بر اساس آمار اعلام شده، سرانه تولید ناخالص داخلی ترکیه در سال گذشته میلادی 32 هزار و 904 لیره معادل 10 هزار و 883 دلار بوده است.

خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /* ایرنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *