روابط تجاری ترکیه با منطقه آزاد ماکو  

روابط تجاری ترکیه با منطقه آزاد ماکو  

خات نیوز- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ با توجه به سابقه همکاری ترابزون و منطقه آزاد ماکو هم‌اکنون فعالان اقتصادی و گردشگری این کشور خواستار گسترش و تعمیق روابط تجاری و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و گردشگری در بخش‌های مختلف این منطقه هستند.

به گزارش خات نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی ترابزون ترکیه اظهار داشت:‌ از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین منطقه آزاد ماکو و بندر ترابزون، توسعه تجارت بین 2 منطقه و بهره مندی از ظرفیت تجاری طرفین و سرمایه گذاری در حوزه لجستیک بوده و ماکو می تواند نقش بندر خشک ترابزون را ایفا کند.

وی به فرصت های سرمایه گذاری در پنج حوزه لجستیک، گردشگری،‌ صنایع و معادن،‌ کشاورزی و بازرگانی اشاره کرد و افزود: قیمت های مناسب انرژی و نیروی کار کافی و متخصص، مزیت ها و مشوق های قانونی، معافیت های مالیاتی و گمرکی نیز فرصت خوبی ایجاد کرده تا سرمایه گذاران ترکیه به سرمایه گذاری و تجارت مشترک در منطقه آزاد ماکو ترغیب شوند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خواستار همکاری گردشگری ترکیه و منطقه آزاد ماکو شده و گنجاندن این منطقه در برنامه تورگردانان ترکیه‌ای شد و بیان کرد: ترابزون و ماکو می‌توانند با اجرای بسته‌های گردشگری ترکیبی توریست‌هایی را که به این کشور ها سفر می‌کنند، به جاذبه های گردشگری یکدیگر معرفی و سفر را تسهیل کنند.

یک فعال اقتصادی نیز در این نشست گفت: شهر ترابزون ترکیه بین راه ابریشم میان استانبول و منطقه آزاد ماکو قرار دارد و سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم این منطقه بوده است.

رجب بورکان افزود:‌ این بندر با کوتاه کردن مسیر هزار کیلومتری و کاهش مصرف سوخت گازوییل و استهلاک کامیون در مسیر بلغارستان کشور رومانی از طریق دریا توجیه اقتصادی خوبی برای حمل کالا دارد و باید تلاش کنیم هر روز راه جدیدتری پیدا کنیم.

در این نشست فعالان اقتصادی ترابزون نیز به معرفی امکانات، مزیت ها، تسهیلات و ظرفیت های بندر تجاری ترابزون پرداخته و آمادگی ناوگان ترکیه برای ارسال کالاهای ترانزیتی به کشور ایران را اعلام نمودند.

در پایان جلسه بر همکاری مشترک در زمینه های تولید خصوصا تولید محصولات غذایی و کشاورزی، توسعه گردشگری و انجام پروژه های عمرانی تاکید شد.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *