روایت پدر آرین غلامی از مهاجرت پسرش به ترکیه

روایت پدر آرین غلامی از مهاجرت پسرش به ترکیه

خات نیوز : خبری با عنوان مهاجرت یک شطرنج‌باز دیگر از ایران این روزها سر و صدای زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

روایت پدر آرین غلامی از مهاجرت پسرش به ترکیه
به گزارش خات نیوز پدر آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج گفت: آرین همه تلاشش برای افتخارآفرینی برای ایران اسلامی و سربلندی ایران است و رفتن او به ترکیه تنها برای مدت کوتاه و برای تحصیل است و خیلی زود برمی‌گردد.

خبری با عنوان مهاجرت یک شطرنج‌باز دیگر از ایران این روزها سر و صدای زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

آرین غلامی در مسابقات ریلتون سوئد از رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد که این اقدام او دارای بازتاب‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور بود.

در همین راستا با محمد غلامی پدر آرین؛ استاد بزرگ شطرنج که اهل مازندران است؛ مصاحبه‌ای را انجام داده‌ایم که با تایید اینکه اکنون آرین در ترکیه است؛ از حضور دوباره آرین در کشور و برنامه‌های آینده و تحصیل آرین گفت.

پدر آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج گفت: آرین همه تلاشش برای افتخارآفرینی برای ایران اسلامی و سربلندی ایران است و رفتن او به ترکیه تنها برای مدت کوتاه و برای تحصیل است و خیلی زود برمی‌گردد.

وی گفت: در مسابقات بین‌المللی از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع کرد و نشان داد که ایران اسلامی و ارزش‌های نظام و انقلاب برای او از ارزش بالایی برخوردار است و به همین دلیل هم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت.

غلامی افزود: آرین با سردار شهید قاسم سلیمانی هم دیدار کردند و انگشتر حاج قاسم بزرگترین مدال زندگی آرین و بیانگر دلدادگی و وابستگی فرزندم به ارزش‌های مقدس نظام و انقلاب است و نباید رفتن کوتاه مدت آرین برای تحصیل به ترکیه موجب شود که آب به آسیاب دشمن بریزیم؛ بلکه آرین فرزند ایران است و برای مدت کوتاهی برای تحصیل رفته و بازمی‌گردد.

پدر آرین غلامی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب که معافیت سربازی آرین با فرمایشات رهبری انجام شد، خاطر نشان کرد: ما مدیون رهبری و نگاه ویژه ایشان هستیم و خوشبختانه معافیت آرین از خدمت سربازی انجام شد و آرین همچنان سرباز انقلاب و نظام است.

وی البته از وعده‌های عملیاتی نشده برای آرین شکایت کرد و افزود: تنها در تمام این مدت وعده‌های بی‌سرانجام داده شد و اما حرکتی برای آرین انجام نشد و تنها خودمان بودیم.

غلامی اظهار کرد: ماجرا از این قرار نیست که آرین رفته و برنمی‌گردد؛ اما متاسفانه در تمام این دوران که وعده‌های مختلف داده شد؛ کسی سراغی از ما نگرفت.

محمد غلامی پدر آرین یادآور شد: استاندار (سابق) و بقیه دوستان قول زمین به همه ورزشکاران و از جمله به آرین دادند؛ که دو سال ما را به هر سمتی کشاندند و رئیس منابع طبیعی حرکتی انجام داد که جای تعجب دارد و دو سال کارشناس بردیم و ۵ زمین معرفی شد؛ اما فقط اذیت کردند.

پدر آرین گفت: مساله خدمت سربازی با توجه به فرمایشات رهبری اجرایی شد و هیچ وعده دیگری عملیاتی نشد.

وی تصریح کرد: برای تحصیل هم مقرر شد که بورس تحصیلی به آرین تعلق بگیرد اما عملی نشد و برای آرین می‌توانم بورس تحصیلی بگیرم و بهترین امکانات را در اختیارش قرار دهم؛ اما دلم می‌خواهد که فرزندم در کنارم باشد.

پدر آرین با بیان اینکه در دو سال گذشته فشاری که روی آرین بود روی هیچ کسی نبود، گفت: شخصی از این قضیه سوءاستفاده می‌کند و چنین اخباری را منتشر می‌کند که آرین مهاجرت کرد و برخی از مافیای ورزش در این راستا وارد کار شدند و در مجموع در شرایط سختی هستیم؛ طوری که من حیاط خانه خودم را گلخانه درست کردم که منبع درآمد داشته باشم؛ مخارج زندگی و تحصیل فرزندم را بدهم؛ چه کسی آمد بپرسد درد آرین چیست؟ ۶ ماه کسی سراغ آرین را نگرفت.

پدر آرین با بیان اینکه اگر شرایط تحصیل در رشته پزشکی یا دندان‌پزشکی در داخل کشور فراهم شود، آرین برمی‌گردد؛ خاطر نشان کرد: فقط قول دادند و هیچ کاری انجام ندادند و قرار شد که آرین یک‌ماه بماند و برگردد اما این نشد و اکنون ۶ ماه دور از فرزندم هستم و تنها ۱۰۰ میلیون گرفتن تا ثبت‌نام دانشگاه را انجام دهند.

وی افزود: من راضی نیستم فرزندم از من دور باشد و حتی دانشگاه آزاد یا پردیس در داخل کشور هم شرایط تحصیل را برای آرین فراهم کنند؛ برمی‌گردد و تنها باید در داخل کشور با توجه به وعده‌ها و قول‌های مسؤولان شرایط فراهم شود.

محمدغلامی با اشاره به اینکه تمام زندگی آرین در مسابقات و مدال‌آوری بود و اینکه پرچم کشور ما برافراشته شود؛ گفت: اکنون آرین در کشور ترکیه و در نزدیک‌ترین مسیر ماست؛ اما نمی‌توانیم او را ببینم و متاسفانه نه خانه‌ای و نه امکاناتی چیزی برای آرین فراهم نیست و تنها به واسطه یکی از دوستان امکاناتی برای آرین فراهم شده است که امیدواریم با عملیاتی شدن وعده مسؤولان، کاستی‌های موجود با فراهم شدن شرایط بازگشت آرین برطرف شود.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *