رویترز: عملیات نیروهای ترکیه علیه گروه های مستقر در عفرین آغاز شد

رویترز: عملیات نیروهای ترکیه علیه گروه های مستقر در عفرین آغاز شد

به گزارش خات نیوز به نقل از رویترز، جانکلی امروز جمعه اظهار داشت که حملات خمپاره ای شروع شده اما نیروهای ترکیه وارد عفرین نشده اند.

وی در مصاحبه ای که با شبکه Ahaber داشت ،گفت: در واقع، این عملیات با حملات خمپاره ای عملا آغاز شده اما نیروهای ترکیه از مرز عبور نکرده اند.

وی افزود: وقتی می گویم «عملا»، به این دلیل است که نمی خواهم سوءبرداشتی ایجاد شود. این عملیات بدون عبور از مرز شروع شده است.

جانیکلی گفت که ترکیه در حال توسعه سامانه های تسلیحاتی علیه موشک های ضدتانکی است که اعضای «یگان های حفاظت خلق – ی.پ.گ» از آن استفاده می کنند.

یگان های حفاظت خلق اعلام کرده که نیروهای ترکیه نیمه شب در اقدامی که از نیمه شب گذشته شروع شده است، حدود 70 خمپاره به روستاهای کردنشین منطقه عفرین شلیک کردند.

این نیروهای شبه نظامی کردی این اقدام را سنگین ترین حمله ترکیه بعد از آغاز تهدیدهای آنکار توصیف کردند.

یک تصویر بردار رویترز تصاویری از توپخانه ترکیه را در روستای مرزی «سوگدیگی» ضبط کرده که صبح جمعه منطقه عفرین را در شمال غرب سوریه بمباران می کنند.

به گزارش ایرنا، دولت ترکیه مدعی است شمال سوریه از جمله منطقه عفرین به پرورشگاه عناصر گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک، پ.ی.د و داعش تبدیل شده است که تحت رهبری آمریکا تهدیدی علیه ترکیه محسوب می شوند.

دولت ترکیه بارها اعتراض خود را به حمایت مالی ـ تسلیحاتی آمریکا از معارضان کُرد سوریه اعلام و در چند روز گذشته حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع ی.پ.گ و پ.ک.ک در عفرین انجام داده است.

مقامات دولت ترکیه از روزهای گذشته با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با گروه های تروریستی و معارضان کُرد سوری به طور مستمر نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی در اطراف عفرین و منبچ هشدار داده بودند.

شبک**9423**1708**مترجم **هرمز برادران **انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *