سام و همسرش در جشنواره فیلم آنکارا

سام و همسرش در جشنواره فیلم آنکارا

خات نیوز- سام درخشانی و همسرش در فرش قرمز و مراسم اختتامیه نخستین دوره از جشنواره فیلم عصر در شهر آنکارا ترکیه که روز گذشته با اعلام اسامی برگیزدگان پایان یافت.

به گزارش خات نیوز اختتامیه نخستین دوره از جشنواره فیلم عصر با حضور آثاری از سینمای ایران در بخش مسابقه و با حمایت شرکت فیلمسازی عصر و حضور کارگردانان، فیلمنانه نویسان، تولیدکنندگان، بازیگران و هنرمندان ایرانی و همچنین ایرانیان مقیم ترکیه شب گذشته در سالن هتل میرا در شهر آنکارا برگزار شد.

آرای هیأت داوران این جشنواره به ریاست کیومرث پوراحمد کارگردان مشهور ایرانی به شرح زیر اعلام شد:

جایزه بهترین بازیگر زن٬ به خاطر ظرافت و کشف ابعاد انسانی در قالبی دراماتیک و تحقق بخشیدن به شخصیت فیلم به مریم کاظمی برای فیلم جامه دران تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر مرد، به خاطر باورپذیری فوق العاده و حساسیتهای ویژه در اجرای شخصیت فیلم به صابر ابر برای فیلم قندون جهیزیه اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به خاطر مهارت در طرح موضوعی پیچیده و غافلگیرکننده در بستری ساده به خانم سارا سلطانی و ابراهیم ابراهیمان برای فیلم عادت نمی کنیم تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم اقتباسی به دلیل خلق ساختاری متفاوت و غیرقابل پیش بینی برای داستانی آشنا و مکرر به ناهید طباطبایی و رضا قطبی برای فیلم جامه دران.

جایزه بهترین کارگردانی به دلیل تلاش برای دستیابی به سینمایی استاندارد و به خاطر بهره گیری از بازیگران خوب قدیمی به سام غریبیان کارگردان فیلم 360 درجه.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی به خاطر روایت جسورانه و خلاق در طرح معضلی اجتماعی به رضا درمیشیان برای فیلم لانتوری.

جایزه بهترین فیلم به خاطر تولید فیلمی انسانی، بی ادعا و دلپذیر به سعید سعدی برای فیلم قندون جهیزیه.

جایزه ویژه هیات داوران به خاطر فیلمنامه ای زیبا و سنجیده و کارگردانی هوشمندانه و سخت و فیلمی سرشار از ظرافتهای انسانی به علی ملاقلی پور نویسنده و کارگردان فیلم قندون جهیزیه.

لازم به ذکر است در بخش مسابقه این جشنواره 17 فیلم ایرانی حضور داشتند.

کیومرث پوراحمد (نویسنده و کارگران)، ابراهیم شیبانی (کارگردان و بازیگر)، نادر طریقت (روزنامه نگار و کارگردان)، مهدی احمدی (نقاش، بازیگر)، غزل شاکری (طراح صحنه و لباس و بازیگر) به عنوان اعضای هیات داوران بخش مسابقه این دوره از جشنواره حضور داشتند.

اسامی فیلم های ایرانی در بخش رقابتی جشنواره نیز عبارتند از:

ایتالیا ایتالیا (مهدی صباغ زاده)، برف (مهدی رحمانی)، جامه دران (حمیدرضا قطبی)، 360 درجه (سام قریبیان)، خشکسالی و دروغ (پدرام علیزاده)، عادت نمی کنیم (ابراهیم ابراهیمان)، کفش هایم کو (کیومرث پوراحمد)، سلام بمبئی (قربان محمدپور)، مرگ ماهی (روح اله حجازی)، ماحی (داود خیام)، به دنیا آمدن (محسن عبدالوهاب)، لانتوری (رضا درمیشیان)، قندون جهیزیه (علی ملاقلی پور)، آرایش غلیظ (حمید نعمت اله)، جاودانگی (مهدی فرد قادری)، نیم (بهمن کامیار) و ربوده شده (بیژن میرباقری).

گفتنی است فاطمه معتمد آریا، سام درخشانی، مرجان گلچین و سام قریبیان در این جشنواره به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند.

دمادم

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *