سرمایه گذاری دریافت تابعیت در ترکیه

سرمایه گذاری دریافت تابعیت در ترکیه

خات نیوز- دولت ترکیه در اصلاحات تازه‌ای که به صورت رسمی برای شرایط اخذ تابعیت این کشور اعلام کرده است، شهروندان خارجی را که با سپرده‌گذاری ۵۰۰ هزار دلاری قصد دریافت تابعیت ترکیه دارند ملزم کرد که دلار یا ارز خارجی به این کشور بیاورند ولی پس از سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه سرمایه آنها تبدیل شده و معادل لیر ترکیه نگهداری خواهد شد.

سرمایه گذاری دریافت تابعیت در ترکیه

به گزارش خات نیوز دولت ترکیه پیشتر دریافت تابعیت این کشور را مشروط به سپرده‌گذاری معادل ۵۰۰ هزار دلار به مدت سه سال در نظام بانکی این کشور کرده بود و اکنون با این تغییرات قصد دارد با تزریق بیشتر ارزهای خارجی به اقتصاد این کشور، نوسانات لیر را کنترل کند. هر دلار آمریکا حدود ۱۴ لیر ترکیه است و در ماه‌های آخر سال گذشته، لیر ترکیه ۴۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.
از دیگر شروط دریافت تابعیت ترکیه، خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار و عدم فروش آن به مدت سه سال یا سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل برای ۵۰ نفر در ترکیه است که باید از سوی وزارت کار ترکیه تایید شود. علاوه بر اینکه شهروندان خارجی که در ترکیه اقدام به خرید خانه می‌کنند، بدون در نظر گرفتن نرخ خانه،‌ می‌توانند اقامت یک‌ساله دریافت کنند.
ترکیه نیز از سال ۲۰۱۶، قانون اعطای شهروندی در ازای سپرده‌گذاری را اعمال کرد و بر اساس آخرین آمارهای رسمی، این قانون موجب جذب حدود ده هزار شهروند و حدود ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی شد.
برنامه دولت ترکیه برای تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور با انتقاداتی مواجه بوده است و برخی منتقدان با اشاره به نامعلوم بودن منشا پول‌هایی که سرمایه‌گذاران می‌آورند، درباره تبدیل شدن این کشور به مرکز پولشویی هشدار داده‌اند.
منتقدان همچنین می‌گویند دولت ترکیه باید به جای تابعیت، به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت اعطا کند و درباره نحوه ورود پول به ویژه پول‌هایی از مسیر غیربانکی وارد اقتصاد این کشور شود،‌ سخت‌گیری بیشتری نشان دهد.

انتهای پیام

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *