سفر مجانی به ترکیه

سفر مجانی به ترکیه

سفر هوایی نوجوان 12 ساله لبنانی به ترکیه بدون بلیط و گذرنامه

خات نیوز خالد الشبطی نوجوان 12 ساله لبنانی عصر چهارشنبه گذشته بدون بلیت ، گذرنامه و کارت پرواز با یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمائی لبنان (الشرق الاوسط) از بیروت به استانبول ترکیه رفت و با همان هواپیما به لبنان بازگشت. به گزارش ایرنا، این سفر جنجال برانگیز، امنیت لبنان به ویژه فرودگاه بین المللی بیروت پایتخت این کشور را به چالش کشیده است.
به گزارش خات نیوز فادی الحسن رئیس فرودگاه بین المللی بیروت در واکنش به این سفر جنجالی گفته است که دستگاه امنیتی فرودگاه همچنان در حال اجرای تحقیقاتی گسترده است تا جزئیات این حادثه و چگونگی عبوراین نوجوان از پست های امنیتی را تا رسیدن به داخل هواپیما بدون جلب توجه احدی بررسی و اظهار نظر کند.
وی افزود: اقدامات لازم برای مجازات کسانی که در اجرای ماموریت و وظایف خود کوتاهی کرده اند، پیش بینی شده است.
الحسن اضافه کرد: شرکت هواپیمائی لبنان از ریاست فرودگاه بیروت خواسته است تا ضمن تحقیقات لازم در خصوص این حادثه، اقدامات مناسب را علیه کسانی که در انجام وظایف خود کوتاهی و تعلل کرده اند، اتخاذ کند.
رئیس فرودگاه بیروت خاطرنشان کرد که با هماهنگی دستگاه امنیتی فرودگاه اقدامات لازم برای تقویت شرایط امنیتی درنظرگرفته شده تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.
رسانه های لبنانی نوشتند که خالد ولیدالشبطی با توجه به سرگرم بودن نیروهای امنیتی از پست اول امنیتی عبور کرده و در ادامه پشت سر اعضای یک خانواده که عازم ترکیه بوده اند به راه افتاده و بدون جلب توجه احدی وارد هواپیما شده است.
روزنامه لبنانی السفیر نوشت: هنگامی که از خالد درباره گذرنامه اش سوال می شود، می گوید که همراه مادرش است و حتی میهماندار از او می خواهد جلوی در هواپیما منتظر مادرش بماند.
السفیر افزود: خالد به محض سرگرم شدن میهماندار وارد هواپیما می شود و بعداز نشستن روی یک صندلی بر می خیزد و خود را در داخل دستشوئی هواپیما مخفی می کند تا اینکه هواپیما از باند فرودگاه به پرواز در می آید.
میهمانداران در طول پرواز و هنگام شمارش مجدد مسافران متوجه حضور یک مسافر اضافی می شوند و در می یابند او خالد الشبطی است و برای اینکه مشکلی در فرودگاه استانبول ایجاد نشود به خالد اجازه نمی دهند پیاده شود و او را با همان هواپیما به بیروت بازمی گردانند.
السفیر نوشت: دستگاه امنیتی لبنان از این نوجوان 12 ساله به مدت یک روز کامل بازجوئی می کند و سپس او را آزاد و تحویل خانواده اش در اردوگاه برج البراجنه می دهد در حالی که او از سفر مجانی به ترکیه احساس وجد و پیروزی می کرد.

سفر مجانی به ترکیه
سفر مجانی به ترکیه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *