شاهد دادگاه رضا ضراب به دريافت پول از اف بي آي براي اداي شهادت اعتراف کرد

شاهد دادگاه رضا ضراب به دريافت پول از اف بي آي براي اداي شهادت اعتراف کرد

خات نیوز- شاهد دادگاه رضا ضراب به دريافت پول از اف.بي.آي براي اداي شهادت اعتراف کرد خبرگزاري آريا – آنکاراـ ايرناـ روزنامه يني شفق در خبري اعلام کرد که حسين کورکماز از شاهدان دادگاه مديران بانکي ترکيه رضا ضراب تاجر ايراني تبار ترکيه اي در نيويورک، به دريافت 50 هزار دلار از پليس فدرال آمريکا (اف.بي.آي) براي اداي شهادت اعتراف کرده است.

به گزارش خات نیوز، وبسايت اينترنتي روزنامه يني شفق در خبري نوشت: حسين کورکماز از افسران سابق پليس ترکيه، پس از کودتاي نافرجام 15 جولاي 2016 به آمريکا متواري شد و در دادگاه رضا ضراب نيز به عنوان شاهد حضور يافت.

به نوشته اين رسانه، بسياري از روزنامه نگاران آمريکايي که از نزديک جريان دادگاه رضا ضراب را پيگيري مي کنند، با درج اخباري در رسانه هاي اجتماعي به اعتراف کورکماز مبني بر دريافت 50 هزار دلار از اف.بي.آي اشاره کرده اند.

به نوشته يني شفق، خبرنگاران آمريکايي از حسين کورکماز درباره نحوه گذران زندگي بدون کار کردن و ميزان کمک مالي آمريکا سوال کردند که وي در پاسخ اعلام کرد: از دادستاني نيويورک در مجموع 900 دلار و از پليس اف.بي.آي 50 هزار دلار کمک مالي دريافت کرده است.

يني شفق اضافه کرد: کورکماز همچنين به فراهم کردن منزل محل اقامت و پرداخت هزينه اجاره آن از سوي دادستاني نيز اشاره کرده است.

به گزارش ايرنا، دادگاه رسيدگي به اتهامات هاکان آتيلا معاون امور بين الملل هالک بانک ترکيه در ايالت نيويورک برگزار شده و رضا ضراب به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد.

رضا ضراب تاجر ايراني تبار ترکيه‌اي که در آمريکا بازداشت شده، با پذيرش هفت اتهام از جمله پولشويي، تقلب بانکي و پرداخت رشوه، در جلسه محاکمه محمد هاکان آتيلا يکي از مقامات ارشد هالک بانک ترکيه عليه وي و برخي مقامات ترکيه شهادت داد.

رضا ضراب در دادگاه شهادت داد که معامله او با ايران مورد تاييد اردوغان و نخست وزير وقت ترکيه بوده است.

هاکان آتيلا معاون امور بين الملل هالک بانک ترکيه اتهاماتش را رد کرده، اما رضا ضراب با پذيرفتن اتهاماتش با دادستان هاي آمريکايي همکاري مي‌کند.

ضراب پيش از اين گفته که با رشوه به يک وزير ترکيه‌اي و با ترتيب دادن معاملات طلا و تجارت صوري مواد غذايي، امکان مبادلات مالي بين‌المللي را براي ايران فراهم کرده است.

او در دومين روز شهادتش در دادگاه، درباره معاملات خود در سال‌هاي 2010 تا 2015 گفت که بانک‌هاي زراعت و واقيف ترکيه هم در دور زدن تحريم‌هاي ايران دخيل بوده‌اند.

ضراب همچنين گفت که هاکان آتيلا معاون هالک بانک ترکيه به همراه سليمان اصلان مديرعامل سابق اين بانک دولتي، در طراحي معاملات مرتبط با ايران نقش داشته‌ است.

خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري

انتهاي پيام / ایرنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *