شبکه pntv پشت پرده جشنواره فیلمهای ایرانی ترکیه

شبکه pntv پشت پرده جشنواره فیلمهای ایرانی ترکیه

چندی پیش خبرهای مبنی بر حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم عصر کشور ترکیه اعلام شد.

به گزارش خات نیوز نخستین جشنواره فیلم عصر از یکم تا سوم اسفند ماه سال جاری با حمایت شرکت عصر در شهر آنکار، ترکیه برگزار خواهد شد و فیلم‌های مطرحی چون سلام بمبئی، عادت نمی کنیم، مرگ ماهی، ماحی، به دنیا آمدن، لانتوری، قندون جهیزیه، آرایش غلیظ و جاودانگی از جمله فیلم هایی هستند که نامشان در فهرست آثار حاضر در بخش رقابتی این جشنواره قرار گرفته است.

داوران انتخاب شده

از سوی دیگر، چهره هایی همچون کیومرث پوراحمد، نادر طریقت، مهدی احمدی، ابراهیم شیبانی و غزل شاکری به عنوان هیات داوران این جشنواره انتخاب شده اند که طبق شنیده ها به جز نفر آخر بقیه راهی ترکیه شده اند.

مدیر شبکه ماهواره‌ای پشت پرده ماجرا

با وجود ظاهر موجه این جشنواره، اما شواهد از پشت پرده قضیه حکایت از آن دارد که فردی به نام اسماعیل ایزددوست مدیر یکی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، متولی اصلی اش است. او که یک تاجر ایرانی ساکن ترکیه است،‌ دو سال پیش نیز قصد داشت باشگاه پرسپولیس را با رقمی در حدود ۲۹۰ میلیارد تومان خریداری کند که بنا به دلایلی موفق به این کار نشد. او شبکه ای موسوم به Pntv را مدیریت می کند. او تلاش زیادی برای جذب هنرمندان ایرانی و شکل گیری همکاری با آنان دارد.

واکنش سازمان سینمایی

سازمان سینمایی وزارت ارشاد از سینماگرانی که نام آثارشان برای شرکت در این جشنواره اعلام شده، خواسته از حضور در این جشنواره اجتناب کنند.

با این وجود یک مسئول در معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: «ما فقط در مورد جشنواره هایی که با ارزشهای نظام در تقابل باشند به تهیه کنندگان تذکر می دهیم در آنها شرکت نکنند. از جزئیات جشنواره عصر هم اطلاع کامل داریم، اما نمی توانیم به تهیه کنندگان بگوئیم در آن شرکت کنند یا خیر.

واکنش تهیه کنندگان فیلم‌ها

قربان محمدپور کارگردان فیلم پرفروش سلام بمبئی با تأئید این خبر به بانی فیلم گفت: شنیده ام از تهیه کننده فیلم خواسته اند تا فیلم را در جشنواره مذکور شرکت ندهد.

از سازندگان ایتالیا ایتالیا هم که هنوز در ایران اکران عمومی نشده نیز خواسته شده تا فیلمشان را به این جشنواره نفرستند.سعید سعدی تهیه کننده دو فیلم آرایش غلیظ و قندون جهیزیه گفت: من روز اول که درخواست این جشنواره مطرح شد،‌ از مسوولان استعلام کردم، اما مشکلی وجود نداشت. البته اگر بگویند که مجوز ندارد و صلاح نیست در آن شرکت کنیم، ما هم نخواهیم رفت.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما گفت:«من قرار بود چهار فیلم ماحی، ربوده شده، سلام بمبئی و جاودانگی را در مقام تهیه  کننده در جشنواره فیلم عصر داشته باشم که اصلا بنا به دلایلی که ربطی هم به ماهیت جشنواره نداشت، دو روز پیش از شرکت در آن انصراف دادم و فیلمهایم را پس گرفتم. با این وجود امروز بعد از ظهر از سوی مسئولان ارشاد به من گفته شد که نباید در این جشنواره شرکت کنم که البته همان طور که گفتم، دو روز پیش خودم اعلام انصراف داده بودم.

انصراف سالار عقیلی

سالار عقیلی که گفته می شد برای اجرای در مراسم افتتاحیه جشنواره با او صحبت شده بود، به دلیل بروز همین مسائل منتفی شده است.

باید منتظر ماند و دید با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری این جشنواره و واکنش‌های صورت گرفته، آیا این جشنواره برگزار خواهد شد یا خیر؟

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *