شتاب اومیکرون در کشور ترکیه

شتاب اومیکرون در کشور ترکیه

خات نیوز- داده‌های رسمی در ترکیه حاکی از آن است که ۶۵ درصد مبتلایان جدید در این کشور به اومیکرون مبتلا می‌شوند.

شتاب اومیکرون در کشور ترکیه

به گزارش خات نیوز، شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه طی سه هفته اخیر به طور تصاعدی در حال افزایش بوده به طوریکه در هر شبانه روز آمار مبتلایان در کانال ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر سیر می‌کند و همچنین به طور میانگین روزانه ۱۵۰ نفر هم به شمار قربانیان کرونا افزوده می‌شود.

آمار اتحادیه پزشکان ترکیه حاکی از آن است که ۶۵ درصد مبتلایان از نوع سویه اومیکرون است و این سویه اکنون به سویه غالب در این کشور تبدیل شده و در روز‌های اخیر، بر شمار مبتلایانی که کارشان به بیمارستان کشیده، افزوده شده و صف‌های طولانی برای آزمایش کرونا جلوی مراکز درمانی به شکل بی سابقه‌ای به چشم می‌خورد.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه سویه اومیکرون کشنده‌تر از دلتا نیست تاکید کرد تزریق واکسن و کاهش حداکثری سطح تماس موثرترین راه جلوگیری از گسترش این سویه است.

به گفته کوجا، استانبول همچنان کانون گسترش سویه اومیکرون در این کشور است.

وزیر بهداشت ترکیه افزود در سه هفته اخیر ۶/۲ درصد بر میزان افراد بستری در بیمارستان‌ها افزوده شده، اما تغییر محسوسی در میزان بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به چشم نمی‌خورد.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه بخش عمده قربانیان در روز‌های اخیر را افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های مزمن تشکیل می‌دهد.
بولنت ارطغرل عضو ستاد کرونای ترکیه درباره ادامه این روند هشدار داده و از مردم خواست تا شیوه نامه‌های کرونایی را با دقت بیشتری رعایت کنند.
ارطغرل تاکید کرد مقررات پذیرش ۵۰ درصدی مشتری در رستوران‌ها و مراکز خرید و تنظیم مجدد ساعات کاری باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
اوضاع کرونایی در ترکیه به حدی بحرانی شده که بسیاری از دانشگاه‌ها با لغو آموزش‌های حضوری دوباره به آموزش از راه دور روی آورده اند.
از آغاز همه گیری کووید تاکنون نه میلیون و ۹۲۰ هزار نفر در این کشور مبتلا و ۸۳ هزار و ۵۲۹ نفر قربانی این ویروس مهلک شده اند.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *