صادرات برق به ترکیه متوقف شد

صادرات برق به ترکیه متوقف شد

خات نیوز : با رشد 46 درصدی تولید برق در ترکیه این کشور واردات برق از ایران را هم متوقف کرد، یونان، بلغارستان، گرجستان و ایران از جمله مهمترین صادرکنندگان برق به ترکیه در سال ۲۰۱۵ بودند.صادرات برق به ترکیه متوقف شد
به گزارش خات نیوز به نقل از دیلی صباح، واردات برق ترکیه در نیمه نخست سال جاری به مدت مشابه سال 2015، 46 درصد کاهش یافت.

از جمله دلایل کاهش واردات برق ترکیه تمرکز دولت این کشور بر افزایش تولید برق و همچنین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید نیرو بوده است که وابستگی این کشور در حوزه نیرو را به خارج کاهش داده است.

بنا به آمارهای ارائه شده از تجارت خارجی ترکیه، این کشور در 6 ماهه نخست سال گذشته میلادی 2.5 میلیارد کیلووات ساعت برق از یونان، بلغارستان، گرجستان و ایران وارد کرد. این حجم طی سال جاری با 46 درصد کاهش به 1.89 میلیارد کیلووات ساعت رسید.

سال گذشته ارزش واردات برق به ترکیه در این مدت 232 میلیون دلار ارزیابی شد که در مدت مشابه سال جاری این رقم با 61 درصد کاهش به 89 میلیون دلار رسید.

در این مدت بلغارستان با صادرات 359 میلیون کیلووات ساعت بزرگترین تأمین کننده برق ترکیه بود. در 6 ماه نخست سال جاری، یونان، آذربایجان و گرجستان در کنار بلغارستان به ترکیه برق صادر کردند اما اگرچه ایران در سال گذشته از جمله کشورهای تأمین کننده برق ترکیه بود در سال جاری آماری از صادرات نیرو توسط ایران به ترکیه به چشم نمی‌خورد.

تولید برق در ترکیه
تولید برق در ترکیه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *