صادرات کدام کالا به ترکیه سودآور است

صادرات کدام کالا به ترکیه سودآور است

خات نیوز- دبیر کل اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: ترکیه پس از چین و امارات بزرگترین صادرکننده کالا به ایران است و در سال های اخیر کشور ما توانسته صادرات کالاهای بسیاری را به ترکیه افزایش دهد.

به گزارش خات نیوز، دبیر کل اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: ترکیه پس از چین و امارات بزرگترین صادرکننده کالا به ایران است و در سال های اخیر کشور ما توانسته صادرات کالاهای بسیاری را به ترکیه افزایش دهد.

ترکیه را بازار هدفی سودآور برای ایران دانست و اظهار کرد: اخذ تخفیف‌های گمرکی کشور ترکیه یکی از دلایل رشد و افزایش صادرات به این کشور است که بخش مهم این تخفیف‌ها در زمینه محصولات کشاورزی بوده است.

وی درباره عمده کالا‌های صادراتی به ترکیه توضیح داد: نفت و گاز مهمترین کالاهای صادراتی به ترکیه هستند و همچنین میزان صادرات محصولات کشاورزی به این کشور نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

ابراهیمی با تشریح از کالاهای پرمزیت‌ ایرانی برای صادرات به ترکیه، گفت: محصولات پتروشیمی، پلیمری، سیمان، پسته، خرما، کشمش، هندوانه و آبمیوه، مواد غذایی، گاز طبیعی مایع شده، آلومینیوم به صورت کارنشده و محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد عمده کالا‌های صادراتی پرسود به ترکیه است.

دبیر کل اتاق ایران و ترکیه بر ایجاد بانک مشترک بین دو کشور تاکید کرد و افزود: طرف ترک باید به این موضوع اهمیت دهد که بدون بانک مشترک نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم و از طرفی تجارتمان نیز محدود‌تر خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد تاکید کرد: وجود تکنولوژی در ترکیه و نیروی انسانی متخصص و ماهر و انرژی ارزان، می‌تواند تجار و بازرگانان هر دو کشور را به اهداف و منافع مشترک اقتصادی برساند.

خبرفوری

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *