ضعف نمایشگاه کتاب تبریز از نظر ناشر ترکیه ای

ضعف نمایشگاه کتاب تبریز از نظر ناشر ترکیه ای

ناشر ترکیه ای و فعال فرهنگی – مذهبی این کشور که در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور یافته است، گفت: نواقص و ناهماهنگی ها در این نمایشگاه فراوان است و مسئولان مربوطه برای رفع آنها در سال های آینده تلاش کنند.

به گزارش خات نیوز به نقل از ایرنا، مهدی بیدآل با اشاره به اینکه برای نخستین بار است در نمایشگاه تبریز حضور یافته است، افزود: پیشتر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز شرکت کرده ام، اما بین این دو نمایشگاه تفاوت های زیاد و آشکاری وجود دارد که در این میان نمایشگاه تهران به مراتب باکیفیت تر، بهتر و مرتب برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در حالی که اولین روز نمایشگاه تبریز در حال برگزاری بود، اما تنها 60 درصد غرفه ها آماده شده بود که این برای نمایشگاهی که بین المللی است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

بیدآل، استقبال مردمی از نمایشگاه تبریز را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: در حالی که در چنین نمایشگاه هایی در سراسر دنیا استقبال مردمی از قشرهای مختلف بسیار بالاست، اما در تبریز بیشتر دانش آموزان و دانشجویان مراجعه می کنند و کمتر از اقشار مختلف جامعه و به صورت خانوادگی در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

وی، از خدمات دهی پایین مسئولان برگزاری نمایشگاه به غرفه داران ابراز گلایه کرد و افزود: غرفه های انتشارات مختلف هیچ امکاناتی ندارند و از سرویس دهی مناسب برخوردار نیستند، در حالی که روال نمایشگاه های بین المللی بر این است که تمامی امکانات باید فراهم شده و غرفه داران تنها اجاره کننده غرفه به شمار می روند.

نماینده انتشارات کوثر استانبول، نبود برنامه های جنبی در نمایشگاه را از دیگر ایرادات پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بیان کرد و افزود: اجرای موسیقی های زنده، دعوت از نویسندگان و اختصاص روز امضا برای مولفان جدیدترین و بهترین کتب ارایه شده و برپائی کارگاه های آموزشی و نشست های علمی می تواند در بانشاط تر شدن این نمایشگاه موثر باشد.

بیدآل با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول که تا 10 روز دیگر شروع می شود، اظهار کرد: میانگین بازدید کنندگان از این نمایشگاه بیش از دو میلیون نفر است که همه اقشار جامعه را در بر می گیرد.

به گفته وی، اخذ ورودیه از بازدیدگنندگان یکی از شرایط حضور در نمایشگاه کتاب استانبول است که البته نسبت به این مبالغ خدمات مناسبی نیز برای خانوارها ارایه می شود تا یک روز کامل را در محیط نمایشگاه با امکانات مناسب تفریحی و رفاهی سپری کنند.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات تبریز از دوم تا هفتم آبان ماه در محل نمایشگاه های بین‌المللی این شهر برپاست.

انتشارات کوثر ترکیه در زمینه نشر و تهیه کتب مذهبی شیعه در استانبول فعالیت دارد.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *