فرار به ترکیه دو ساعت بعد از آشکار شدن اختلاس

فرار به ترکیه دو ساعت بعد از آشکار شدن اختلاس

به گزارش خات نیوز در روزهای گذشته، فرار یک متهم نفتی در یکی از شرکت های وزارت نفت خبرساز شد. این فرد که در سی سال، بیش از 100 میلیارد تومان اختلاس کرده بود، توانست در عرض سه ساعت از کشور خارج شود.

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص این موضوع گفته است: اختلاسگر 100 میلیاردی در بخش اکتشافات وزارت نفت، تنها سه ساعت پس از آگاه شدن از لو رفتن این اختلاس، ایران را ترک کرده است.

وی گفت: زمانی که اکتشافات وزارت نفت، سیستم نرم افزاری خود را تغییر داد و سیستم جدیدی جایگزین آن کرد، متوجه این انحرافات شد. هنگامی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند، این فرد را احضار کردند و در همان زمان که پرونده ها را دقیق تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد؛ بنابراین، پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند، این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است.

بنا بر این گزارش، حدود یک ساعت پس از اطلاع از کشف این تخلفات به دستگاه های نظارتی اطلاع داده شد، همسر این فرد صاحب یک آژانس هواپیمایی و یا در یک آژانس مشغول به کار بوده است، لذا تهیه بلیت از سوی همسر این فرد تنظیم می شود و این فرد تا غروب و از دو تا سه ساعت پس از احضار از ایران خارج می شود.

همچنین هدایت الله خادمی در گفت و گو با تابناک در این باره می گوید: یکی از مدیران مالی شرکت اکتشاف نفت، بیش از 100 میلیارد تومان ـ چیزی حدود 15 میلیون دلار به علاوه 60 میلیارد تومان ـ برداشته و از کشور خارج شده است.

وی گفت: البته این برآورد اولیه است و احتمال دارد، در سال های گذشته نیز تخلفاتی نظیر این صورت گرفته و از رصد مسئولان ذی حسابی و حسابرس ها خارج بوده است. با این حال، پس از این که مدیران این شرکت متوجه شدند، منابع مالی ندارند و چک های آنها از بانک برگشت خورده، اعلام شده که احتمال مسدود شدن حساب ها وجود دارد و متوجه این قضیه شده اند.

این فرد هم از آنجایی که دو ملیتی بوده و اقامت کانادا را داشته، بلافاصله به ترکیه رفته و از ترکیه به کانادا فرار کرده و این وضعیت را پدید آورده است.

وی در ادامه یادآور شد: وزارت نفت باید در این باره توضیح دهد و وزیر نفت نیز باید در مجلس حاضر شود و این موضوع را کامل روشن نمایند که چگونه این کار صورت گرفته است؛ اما به طور کلی گمان نکنم که از توضیحات وزارت نفت هم به جایی برسیم، چون اینها معمولا بر سر این موارد، سرپوش می گذارند و حاضر به شفاف سازی در این باره نیستند.

این نماینده اظهار داشت: چیزی که می دانیم این است که اختلاس انجام شده، فراتر از این حرف ها بوده و حسابرسی سال گذشته نیز به چنین موردی اشاره داشته و تذکر داده بود که بهتر است حساب های شرکت اکتشافی بازنگری شود؛ اما به نظر می رسد با استقرار مدیریت جدید در حوزه اکتشاف این موارد بیشتر شده و کسی هم توجهی به موضوع ندارد.

این نماینده مجلس گفت: این پول توسط این فرد برداشته و خارج شده و شواهد نشان می دهد، با مهارت نیز حساب سازی هایی شده که کسری پول از حساب مشخص نمی شد، اما ابعاد این قضیه هنوز مشخص نیست و معلوم نیست چه کسانی با وی همکاری داشته اند، چون به هر حال این حساب ها معمولا دو امضایی یا سه امضایی هستند و اینکه این فرد چگونه این کار را کرده مشخص نیست.

معلوم است، این فرد تنها نبوده و احتمالا همکارانی داشته که موفق شده، این میزان پول را از حساب خارج کند.البته این قطره ای از دریاست که این روزها، حال و روز اقتصاد ما را گرفتار خود کرده و مواردی از این دست در جاهای دیگر زیاد است.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *