فرانسه و ترکيه اقدامات خود را هماهنگ مي کنند

فرانسه و ترکيه اقدامات خود را هماهنگ مي کنند

وزير دارايي ترکيه در کنفرانسی مطبوعاتی با همتاي فرانسوي خود گفت: ما به عنوان دو کشور متحد، تصمیم گرفته ایم به طور هماهنگ بر ضد تدابیر و تحریم های آمریکا وارد عمل شویم.

به گزارش خات نیوز به نقل از خبرگزاري آناتولی؛ ترکیه و فرانسه برای مقابله با تحریم هایی که آمریکا بر ضد آنکارا وضع کرده است، اقدامات خود را هماهنگ می کنند.

برات آلبایراک، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس در کنار برونو لومر همتای فرانسوی خود اعلام کرد:  ما به عنوان دو کشور متحد، تصمیم گرفته ایم به طور هماهنگ بر ضد تدابیر و تحریم های آمریکا وارد عمل شویم .

وزیر دارایی ترکیه اعلام کرد یک نشست دوجانبه بسیار سازنده با همتای فرانسوی خود در پاریس برگزار کرده و یک نشست دیگر نیز در سطحی وسیع‌تر با حضور هیئت هایی از دو کشور برگزار کرده است.

وزیر دارایی ترکیه تصریح کرد تصمیم اخیر دولت آمریکا برای اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری بر ضد ترکیه و اتحادیه اروپا، اصلی ترین موضوعی بود که در گفتگوهای وی با وزیر دارایی فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. آلبایراک خاطر نشان کرد: ما بر این عقیده هستیم که این تدابیر تنبیهی که انگیزه های سیاسی دارد، نه تنها سیستم مالی جهان را مختل می کند بلکه تجارت جهانی و ثبات منطقه ای را نیز به خطر می اندازد و می تواند مشکلات پیش بینی نشده زیادی به وجود آورد.

آلبایراک همچنین به پیامدهای احتمالی رویکرد جدیدی که دولت آمریکا در قبال برخی از دیگر کشورها اتخاذ کرده است، اشاره کرد و گفت:  این رویکرد نه تنها به نظام مالی بین المللی و اقتصاد کشورهای توسعه یافته و نوظهور لطمه خواهد زد بلکه ثبات منطقه را تضعیف، تروریسم را تقویت و بحران آوارگان و پناهجویان را تشدید خواهد کرد و مشکلات و آشفتگی‌های زیادی ایجاد خواهد کرد.

وزیر دارایی ترکیه افزود در برابر این وضع، ترکیه و فرانسه به عنوان دو کشور متحد، تصمیم گرفته اند برای مقابله با تحریم های آمریکا، تلاش های خود را هماهنگ کنند.

البیراک ادامه داد فرانسه موضع مهمی در برابر رویکرد جعلی دولت آمریکا اتخاذ کرده است. فرانسه در برابر تحریم های آمریکا که اقتصاد ترکیه، منطقه و جهان را هدف قرار داده، موضعی اتخاذ کرده که درخور دوستی تاریخی این کشور با ترکیه است.

وزیر دارایی ترکیه افزود تدابیر تحریم کننده ای که دولت آمریکا اتخاذ کرده است می تواند در نهایت به انزوای هر چه بیشتر واشنگتن و متحدانش منجر شود. وی افزود دلار دارد در تجارت بین المللی و نظام مالی جهانی اعتبار خود را از دست می دهد.

ترکیه در هفته های اخیر هدف فشارهای اقتصادی و تجاری آمریکا قرار گرفته و همین مسئله موجب کاهش ارزش لیر ترکیه در تبادلات بین المللی و افزایش نرخ تورم در ترکیه شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از افزایش بیست و پنجاه درصدی مالیات بر واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه خبر داده است. این اتفاق در حالی افتاد که مناسبات واشنگتن و آنکارا که دو متحد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محسوب می شوند از چند ماه پیش به علت اختلاف بر سر یک کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه، وارد یک بحران دیپلماتیک شده است.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *