فعال کردن بخش توریسم سلامت در ترکیه

فعال کردن بخش توریسم سلامت در ترکیه

دولت ترکیه شروع به ایجاد نقشه‌راهی برای فعال کردن بخش توریسم حرارتی مبتنی‌بر منابع طبیعی آب‌های گرم و سرد، کرده‌است تا نقشی راهبردی در این بخش، در منطقه ایفا کند.

به گزارش خات نیوز- در کنار افزایش شمار کمپ‌های بیمارستان‌های شهری و مراکز سلامتی که در خدمت بیماران خارجی ترکیه هستند، دولت ترکیه در تلاش است تا توریسم حرارتی را نیز گسترش دهد و از چشمه‌های طبیعی آب‌های معدنی گرم و سرد این کشور بهره بگیرد.

شمار بیماران خارجی که خدمات سلامت عمومی را در مراکزعمومی، شخصی و بیمارستان‌های دانشگاهی دریافت می‌کنند،  سال پیش 359 هزار نفر بود و در نیمه اول امسال به 183 هزار نفر رسید.

این در حالی است که ترکیه قصد دارد تا سال 2023 به دومین جایگاه جهانی از نظر توریسم سلامت برسد.

در تلاش برای دست یافتن به ابزاری در بخش توریسم سلامت، ترکیه در هدف دارد تا به 1.5 میلیون توریست در بخش سلامت و یک میلیون توریست در بخش توریسم حرارتی سرویس دهد. این کشور اکنون در مکان هفتم جهانی از نظر ظرفیت‌های گرمایی زمین است.

یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده ایجاد همکاری با ترکیش ایرلاینز است. در حالی که خطوط هوایی ترکیه توزیع بروشورهایی درباره توریسم سلامت ترکیه و توریسم حرارتی را  در میان مسافران خطوط هوایی خود توزیع می‌کنند، از این طریق به ترویج و مشاوره فرهنگی در بیش از 40 کشور می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر ترکیه قصد دارد تا یکی از دو کشور اصلی جهان در زمینه توریسم سلامت شود و به مرکزی برای سلامتی در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیایی مرکزی و روسیه در چشم انداز 2023 برسد.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *