قتل جنجالی دختر ترکیه ای به ایران کشیده شد

قتل جنجالی دختر ترکیه ای به ایران کشیده شد

خات نیوز- قتل دختر ۲۷ ساله ترکیه ای به دست نامزد سابقش در ترکیه با واکنش های زیادی همراه شد و در فضای مجازی با چالش عکس سیاه و سفید به مبارزه با خشونت علیه زنان پرداختند که در این چالش بازیگران و سلبریتی های ایرانی از آن حمایت کردند.

به گزارش خات نیوز، ۲۶ تیرماه امسال ماجرای ناپدید شدن دختر جوانی به نام پینار گولتکین دانشجوی سال آخر رشته اقتصاد در دانشگاه موغله در ترکیه منتشر شد و در بررسی های ابتدایی مشخص شد که این دختر ۲۷ ساله ترکیه ای خودش را برای امتحان نهایی کارشناسی ارشد آماده می کرده اما به طرز مرموزی ناپدید شده است.

پلیس ترکیه برای پیدا کردن سرنخی از دختر ترکیه ای به دست نیامد تا اینکه پس از ۵ روز جستجو جسد نیم سوخته پینار گولتکین ۲۷ ساله در بشکه ای که با بتن پر شده بود در یک جنگل پیدا شد.

دستگیری قاتل دختر جوان ترکیه ای
پلیس ترکیه تحقیقات خود را برای دستگیری عامل این جنایت هولناک آغاز کردند و در گام نخست به دوست پسر سابق دختر ترکیه ای مشکوک شدند و این جوان خیلی زود دستگیر شد.

کمال متین اوچی ۲۷ ساله که بارمن است در همان تحقیقات ابتدایی به قتل دختر ترکیه ای که دوست دختر سابقش است اعتراف کرد و گفت: با هم درگیر شدیم و سپس او را خفه کردم سپس جنازه اش را آتش زدم و داخل یک بشکه انداخته و روی آن بتن ریختم.

اعتراضات در ترکیه

با انتشار خبر قتل دختر ۲۷ ساله ترکیه ای به دست دوست پسر سابقش در ترکیه اعتراضات مردمی در این کشور شکل گرفت و معترضان معتقدند دولت محافظه ‌کار اردوغان پایه‌های مرد سالاری در جامعه ترکیه تقویت کرده است.

کنوانسیون موسوم به استانبول، نام توافقی است که در شورای اروپا برای جلوگیری از خشونت علیه زنان و مبارزه با آن در سال ۲۰۱۱ در استانبول به امضای اعضای این شورا رسید و ترکیه نیز در همان سال به آن پیوست اما اخیرا اردوغان اعلام کرد که پیوستن ترکیه به این کنوانسیون یک اشتباه بوده است.

انتشار خبر قتل این دانشجوی جوان در شبکه‌های اجتماعی، منجر به تظاهرات خیابانی در شهرهای استانبول، آنکارا، موغله و سایر شهرهای ترکیه در روز چهارشنبه اول مرداد ماه امسال شد.

بر اساس آمار فعالان گروه ما کشتار جمعی زنان را متوقف خواهیم کرد در ترکیه، پینار گولتکین ۱۴۶مین زنی است که در سال جاری تنها به خاطر جنسیت‌اش به قتل رسیده است.

جهانی شدن قتل دختر ترکیه ای

در پی قتل پینار گولتکین دختر ۲۷ ساله ترکیه ای که اعتراضات و تجمعات مردمی در شهرهای ترکیه صورت گرفت و در حمایت از دختر ترکیه و مبارزه با خشونت علیه زنان چالش عکس سیاه و سفید زنان در اینستاگرام فراگیر شد.

ماجرای چالش عکس سیاه و سفید زنان چیست؟

چالش عکس سیاه و سفید زنان در اینستاگرام به ایران هم رسید و زنان ایرانی برای حمایت به مبارزه علیه خشنونت علیه زنان تصاویر خود را به صورت سیاه و سفید به ا نتشار گذاشتند.

بازیگران، سلبریتی های زیادی به این چالش پیوستند و تصاویر سیاه و سفید خود را به انتشار گذاشتند و جالب اینکه تعدادی از بازیگران و مجری و سلبریتی های مرد نیز به این چالش پیوستند.

آژانس خبری ترکیه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *