مرز ترکیه و اروپا بسته شد

مرز ترکیه و اروپا بسته شد

اتحادیه اروپا و ترکیه برای دست یافتن به راه حلی به منظور متوقف کردن موج مهاجرت پناهجویان به کشورهای این اتحادیه به توافق رسیدند.
به گزارش ایرانیان ترکیه سایت خبری ایران تی آر, به نقل از پرس تی وی، این توافق روز پنج شنبه در نشست روسای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، بدست آمد و بر اساس آن آنکارا متعهد شد با قاچاقچیان انسان برخورد کرده و از ورود پناهجویان فراری از جنگ سوریه که از طریق دریا به این اتحادیه وارد می‌شوند، جلوگیری نماید.
اتحادیه اروپا نیز در مقابل متعهد شد تا کمک مالی بیشتری برای مقابله با این موضوع در اختیار ترکیه قرار داده و شرایط اعطای روادید به شهروندان تُرک را تسهیل ببخشد.
این اتحادیه کمک یک میلیارد یوریی به ترکیه برای انجام این توافق را پیشنهاد کرده است اما برخی منابع اتحادیه اروپا می‌گویند ترکیه برای حل این موضوع مبلغی سه برابر رقم پیشنهادی اروپایی‌ها مطرح کرده است. در همین راستا قرار است آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز یکشنبه به ترکیه سفر کند.
دونالد توسک رئیس شورای اروپایی توافق با ترکیه در برخورد با مسئله پناهجویان را «گامی رو به جلو» توصیف کرد و افزود: «توافق با ترکیه تنها زمانی معنی پیدا می‌کند که بتواند به صورت موثر موج (ورود پناهجویان به اروپا) را در بر گیرد.»
همچنین پارلمان آلمان روز پنج شنبه قانون جدیدی را درباره مهاجرت به این کشور تصویب کرد و بر اساس آن کشورهای آلبانی، کوزوو و مونته نگرو بعنوان کشورهای امن و عاری از سرکوب سیاسی و درگیری‌های مسلحانه معرفی شدند. براساس قوانین جدید آلمان، مهاجران این کشورها دیگر نمی‌توانند برای پناهندگی در آلمان درخواست نمایند.
براساس قوانین جدید پناهجویان باید پس از ورود به اروپا، در اولین کشور مقصد زمان بیشتری حضور داشته باشند.
این قانون جدید با واکنش شدید احزاب مخالف دولت روبرو شد و آن را «حمله جدی» به حقوق پناهندگان برشمردند.
درهمین حال نیروهای مرزبانی بلغارستان پنج شنبه شب یک پناهجو افغان را در مرز این کشور با ترکیه هدف قرار دادند.
مرگ این پناهجو افغان بنظر می‌رسد اولین مورد از این دست پس از شروع بحران پناهجویان در اروپا باشد و همین مسئله باعث شد تا بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان مجبور به ترک بروکسل و بازگشت به کشورش شد.
سخنگوی وزارت کشور بلغارستان اعلام کرد: «یک پناهجو پس از تیراندازی ماموران و زخمی شدن، در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.»
وی افزود این حادثه در حالی اتفاق افتاد که گروهی از پناجویان قصد داشتند از خاک ترکیه وارد بلغارستان شوند.
بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجران بیش از ۶۰۰ هزار پناهجو از ماه ژانویه وارد خاک کشورهای اروپایی شده‌اند و این درحالی است که بیش از ۳ هزار نفر در راه رسیدن به اروپا کشته و یا ناپدید شده‌اند.

انتهای پیام.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

2 نظر

  1. این گسی این کارو کرده اشتباه کرده اون دسته ادمهایی که هر روزشان بدتر از دیروزشان است اون ها چه گناهی کردن شما مرز را بستید درست ولی میتوانید ان مردم را از خطر دشمنان ومرگ نجات دهید

  2. سیاست ها و سیاستمدارن اونجوری که شما فکر میکنید ، فکر نمیکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *